Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet också att seatmaps inte är en perfekt indikation på hur välfyllt planet är MEN just nu är 15 platser "lediga" i C och 49 av 56 "lediga" i Plus. Alla passagerare oavsett status kan välja platser i C eller Y-kabinen. Samtidigt är de flesta bokningsklasser antingen "closed" eller "waitlist" enligt ExpertFlyer. Jag skulle tro att era chanser är ganska stora att bli uppgraderade - antingen via optiontown eller poäng/pengar vid gate (eller varför inte en op-up eller två eller fyra :) )...

Läget är detsamma på SK907 från Oslo.

Det lär vara en utmaning för SAS att sälja 56 platser i Plus på sommaren. I synnerhet då priserna inte är superattraktiva och man dessutom får betala för chips och smoothies ;)
Idag kom ett mail med uppmaning att poänguppgradera till Plus på den aktuella flighten. Det kan ju vara så illa att SAS uppmanar folk att försöka uppgradera på en utsåld flight och bli besvikna, men det kan också vara så att det finns en massa plats...

Jag skulle tro att det finns mycket plats i Plus. Det var som sagt 49 av 56 lediga platser (enligt en sittplatskarta jag vet att man inte ska lita på). Men det tyder på ont om betalande i Plus och gott om betalande i Go.

Någon som vet vad som händer med OT om man ändrar flighten man har sökt uppgradering för? La in en OT till business på min plus från New York till Oslo för 3 månader sedan. I dag ändrade jag datum för resan och undrat om OT automatiskt uppdateras till korrekt flight, eller om man måste kontakta dem?? Någon som har erfarenhet med detta?

Enligt min erfarenhet så ändras inte OT automatiskt vid en ombokning. Du måste göra en ny OT-begäran för det nya datumet och sedan kommer du att få tillbaka pengarna för din första request 4-5 dagar efter det ursprungliga flygdatumet.

Idag kom bekräftelsen från Sas om uppgradering till plus på fredagens flygning Göteborg - Luleå! Har för mig den kostade 33€, allt för att få mer poäng. Nu blir det till att frossa i smothies och Wasa Sandwich

Bokade en weekend i London för att få ihop 6 t/r för 30k i SAS challenge, bokade i minus så kollade vad OT skulle ha för en uppgradering. Fick €30 för OSL-LHR men €60 på LHR-CPH. Tog ett försök på ditresan, hittills för mig är det 1/1 så hoppas på samma tur som sist.
Fick just brev om lyckad uppgradering på OSL-LHR så 2/2 för mig. Och när jag kollade förra veckan hade LHR-CPH gått ner till €35 så den ligger pending nu.

Fick just brev om lyckad uppgradering på OSL-LHR så 2/2 för mig
Tog tipset från Se bokningsklass på bokning med SAS. | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor och gick in på sas mobilsida för att se min nya bokningsklass och såg att det blev Z (från L). Men såg också att de uppgraderade benet (2 av 4) hamnar numera sist och att jag får ett uppehåll på -32:55h, sen i sas-appen står den som SAS Business, SK-IT slutar aldrig att förundra.

sas-ot-mee.png

Tog tipset från Se bokningsklass på bokning med SAS. | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor och gick in på sas mobilsida för att se min nya bokningsklass och såg att det blev Z (från L). Men såg också att de uppgraderade benet (2 av 4) hamnar numera sist och att jag får ett uppehåll på -32:55h, sen i sas-appen står den som SAS Business, SK-IT slutar aldrig att förundra.

Visa bifogad bild 36990
Sk IT tror nog fortfarande att du reser i minus ;)

Congratulations! You have been upgraded to SAS Plus for your flight SK506 London - Copenhagen Jun 14

Och nu tickade även hemresan in så 3/3 för min del. Och även denna blev uppgraderad till Z (från K för €35).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen