Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade option town nu nar man uppgradera europaflyg.

Detta har hittils varit total katastrof da de dragit fel belopp fran mitt kredikort och vagrar erkanna att de gjort fel. Uppgraderingen skulle kosta £172 men de har dragit $266 (£191) fran kortet. De hanvisar till att de alltid drar i USD nar man betalar med American Express. Jag har adrig varit med om nagot liknande och detta kan ju absolut inte vara riktigt nagonstans. De har dessutom inte skickat nagot kvitto, jag kan inte hitta nagot kvitto pa deras sida heller. Dags att prata med American Express om detta?
Jeg har samme problem med OT og bruger dem af samme grund ikke laengere. De regner kurser frem og tilbage med kæmpetab for kunden. Hvis de tager for beløb i USD burde de vise USD ved betalingen. Men det sker ikke....

Jeg har samme problem med OT og bruger dem af samme grund ikke laengere. De regner kurser frem og tilbage med kæmpetab for kunden. Hvis de tager for beløb i USD burde de vise USD ved betalingen. Men det sker ikke....
Efter lite mer kommunikation med optiontown sa ar nu fragan, vad ar det for oseriost foretag? Hur kan man ge ett pris i en valuta, sedan omvandla i bakgrunden for att sedan ta betalt i en annan valute efter godtycklig kurs? Anvander jag kursen Amex omvandlat med sa har OT lagt pa ca £15 och sedan har Amex £5 i vaxlingspris. Detta kommer jag driva vidare, det ar helt oacceptabelt i mina ogon. Jag hoppas att jag inte far igenom uppgradering sa jag kan sa vad jag far for aterbetalning, jag gissar att den ligger under £170 sa kalaset kommer kosta £30-50 eller liknande.

Jag fick en quote i EUR på en uppgradering, vilket också är det de dragit från mitt svenska Amex. Att Amex sen omvandlar till USD innan de omvandlar till SEK är en annan sak att irritera sig på...

Fick igenom från go till plus, köpenhamn-peking. Ändrades i systemet ca två dygn innan avgång, inget mail från optiontown, betalade 173 euro. Noterade vid incheck att eurobonusnummret fallit bort från bokningen.

Dessutom lär du nog behöva kontakta kundservice eftersom du fått poäng för flighten (om en felaktigt antal)... Så räkna med lite mekk för att få till det, men stå på dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen