Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick följande prisförslag för CPH-EWR den 19/2 €179/382 och EWR-CPH den 27/2 för €164/356.

Förra året betalde jag €320, men jag gissar att priserna har gått upp? Men baserat på de prisförslag jag fick nu, slå till eller vänta?

Hej! Flyger med SK903 ARN-EWR i April och kikade på OT vad det skulle kosta att uppgradera till PLUS samt Business, och priset ligger på 155 till plus och 338 till Business. Ska jag vänta lite på att priserna ska gå ner eller är det redan bra priser?

Jag tror att enda anledningen till att vänta (till 1 januari) är om du har ett SAS Amex och vill att denna utgift ska räknas till din spend för 2015 (för 2-4-1-voucher). Priset är bra.

Personligen så kommer jag att lägga in en eller två OT på nyårsdagen just på grund av detta.

Jag har försökt hitta info men inte lyckats....
Har någon ansökt om OT men sedan ändrat namn på biljetterna?
Hur blir det då iom att man ansökt om uppgradering på de ursprungliga namnen?

Är med tjejens familj i Mexico och var på grund av jovv tyvärr tvungen att boka två biljetter hit, dock flyger vi samma rutt hem där resan över atlanten är ORD-ARN med SAS. Min fråga:
Har precis köpt optiontown for mig och frun (två transaktioner pga av olika bokningar) samt även begärt uppgradering till Business för oss båda via poäng (jag har plus biljett och hon har GO). Vad händer med om jag blir uppgraderad på båda sätten, dvs optiontown går igenom för business till oss båda och likadant gör det med EBpoäng? Förstår att optiontown är låst om det går igenom men förlorar jag även poängen om de går igenom?
Om så är fallet så kanske det inte var så smart att köra på båda ställena men ville försöka helgardera mig för att få uppgradering : )

Mitt första inlägg här btw, skall göra mitt bästa för at bidra med mina erfarenheter och inte bara få information :)

Jag vill inte regna på din parad, men de enda gånger jag fått OT nekat har varit när jag åkt till USA i januari-februari, med halvfulla kabiner ...
Men vi vet ju som sagt inget om vad som gör att de uppgraderar eller inte, så det är ju bara att hoppas!

Det verkar inte bättre. SK903 Jan 17:e är halvfull i Economy så om det är kriteriet får jag och tjejen snällt hänga i bakre delen av planet. Ända trösten är väl att vi kan ta en mittenrad för oss själva.

Det har skrivits en del om detta. OT ska gå före poäng, men det finns ett antal rapporter om att båda eller fel gått igenom. Mao, det är ett bra sätt att röra till saker att ansöka om båda samtidigt.

Är med tjejens familj i Mexico och var på grund av jovv tyvärr tvungen att boka två biljetter hit, dock flyger vi samma rutt hem där resan över atlanten är ORD-ARN med SAS. Min fråga:
Har precis köpt optiontown for mig och frun (två transaktioner pga av olika bokningar) samt även begärt uppgradering till Business för oss båda via poäng (jag har plus biljett och hon har GO). Vad händer med om jag blir uppgraderad på båda sätten, dvs optiontown går igenom för business till oss båda och likadant gör det med EBpoäng? Förstår att optiontown är låst om det går igenom men förlorar jag även poängen om de går igenom?
Om så är fallet så kanske det inte var så smart att köra på båda ställena men ville försöka helgardera mig för att få uppgradering : )
:)
Mitt första inlägg här btw, skall göra mitt bästa för at bidra med mina erfarenheter och inte bara få information

Du kan bara få uppgradering via en plats, dvs du kan inte bli dubbel chargad. Så begär uppgradering från så många som möjligt för att höja dina chanser.

EDIT: Läste Agehalls inlägg nu och den informationen var ny för mig. Kommer det via flyertalk eller bär på BC?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen