Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skrevs om det på BC när det dör upp möjlighet att förborga poänguppgraderingar. Det kan ju ha varit en glitch som fixats, men jag skulle nog inte chansa.

Fick igenom OT till Plus för två till Peking ca två dygn före avresa, valde snabbt säten, checkade sedan in ca 30 timmar före avgång. Efter en natts sömn kollade jag i appen och såg till min stora glädje att vi nu hade säten i businesskabinen. 1A och 1C var lediga så bytte dit. Tack för julklappen SAS! Överhörde en del poänguppgraderingar till C på Kastrup så väl i luften var business helt fullt. Jag är EBD och resesälskapet EBG.

Tittade på vilket erbjudande SAS/OptionTown hade för CPH-FRA, 56EUR är inte värt det för plus på den sträckan imho men man får väl kolla längre fram om de sänker priset, det är ca 3 månader kvar till avresa...

Kort fråga (ursäkta om svaret redan finns i tråden sedan tidigare men har lite kort om tid);

Om man "bara" blev uppgraderad från SAS Go till SAS Plus med OT kan man då vid gate uppgradera från SAS Plus till Business med poäng? Funkar det att poänguppgradera en redan gjord OT-uppgradering så att säga?

Tittade på vilket erbjudande SAS/OptionTown hade för CPH-FRA, 56EUR är inte värt det för plus på den sträckan imho men man får väl kolla längre fram om de sänker priset, det är ca 3 månader kvar till avresa...

När har detta blivit möjligt? Var det inte bara interkontinentala sträckor som kunde uppgraderas tidigare!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen