Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har inte gått så bra för mig på sistone. Fick just mail från OT att min uppgradering på morgondagens flight PVG-CPH inte gått igenom (hade begärt både Plus och Business).

Kör OT för både Y och C på sk903 till ARN-EWR 17/1.
Första gången på flera år jag nyttjar systemet och om jag minns rätt gick logiken när det begav sig att ekonomikabinen måste vara uppfylld innan man börjar bumpa folk till Y/C.

Stämmer detta fortfarande? Med tanke på hur tom alla kabiner ser ut nu på EF så är det inte ett gott tecken, dock är det ju 2 months to go...

K
Stämmer detta fortfarande? Med tanke på hur tom alla kabiner ser ut nu på EF så är det inte ett gott tecken, dock är det ju 2 months to go...

Jag vill inte regna på din parad, men de enda gånger jag fått OT nekat har varit när jag åkt till USA i januari-februari, med halvfulla kabiner ...
Men vi vet ju som sagt inget om vad som gör att de uppgraderar eller inte, så det är ju bara att hoppas!

Kör OT för både Y och C på sk903 till ARN-EWR 17/1.
Första gången på flera år jag nyttjar systemet och om jag minns rätt gick logiken när det begav sig att ekonomikabinen måste vara uppfylld innan man börjar bumpa folk till Y/C.

Jag har fått OT från tom Y-kabin två gånger nu (IAD-CPH/CPH-IAD). Så det bör inte föreligga något strukturellt hinder för uppgradering.

Jag vill inte regna på din parad, men de enda gånger jag fått OT nekat har varit när jag åkt till USA i januari-februari, med halvfulla kabiner ...
Men vi vet ju som sagt inget om vad som gör att de uppgraderar eller inte, så det är ju bara att hoppas!
Samma för mig. Flyger alltid i slutet av februari och det är enligt mig sämsta tiden för OT då kabinerna är halvfulla. Mitt trackrecord innan jag började köpa C-klassbiljetter direkt var 6 av 6 nekade OT-uppgraderingar till antingen PLUS eller Business.

Har begärt uppgradering från Go till Plus/Business på lördag SK909, seat map ser ut så här i Go på
Skärmklipp2.JPG
Skärmklipp.JPG
Expertflyer resp sas.se. Varför har man blockerat så många säten i Go? Finns 11 lediga platser i Business...

jag har för mig att jag sett liknande tidigare och då tolkat det som att sas har blockat allt för att jobba med seatingen vilket de verkar göra lagom långt innan check-in öppnar.....det är nog med andra ord just nu du ska hålla tummarna som mest för att Optiontown går igenom.

Haft riktigt dålig utdelning på OT. Började bra med fyra på raken men nu fyra nekade (dvs 4/8).... Nu har jag en resa till NRT i mars som jag vet inte går att ansöka om för hemresan. Intressant att priset varit för utresan var EUR 383 (go-business) fram till för en vecka sen då priset stack till EUR 835 (go-business). Idag när jag kollade var priset nere på EUR 720 (go-business). Dessutom går ju nu som bekant anlutningsflygen från/till ARN att uppgradera. Vad tror ni om OT priserna till NRT? Kan man ha tur att det går tillbaka ner till EUR 383? EUR 720 pp är inte det minsta attraktivt för en sträcka.... Framförallt med tanke på min sjuka otur på sistone.

Priset go-business har nu sjunkit till EUR 628 per person per sträcka. Nu går det även att uppgradera NRT-CPH.

Priset go-business har nu sjunkit till EUR 628 per person per sträcka. Nu går det även att uppgradera NRT-CPH.

Jag noterade också just detta när jag kollade på min bokning och såg till min förvåning att jag nu även gavs möjlighet att begära uppgradering för NRT-CPH. Jag hade fått för mig att det var någon form av japansk lag eller regel som gjorde att det inte gick att uppgradera biljetter från Japan (eller utställda i Japan) med OT.
@Dr. Miles, vet du om det skett någon regeländring i Japan som gör att det nu är möjligt?
(ett annat alternativ är ju att det helt enkelt är en glitch hos OT, och om det fortfarande är omöjligt att få igenom en uppgradering så är det ju onödigt att betala 5€ för att försöka...)

Hade ansökt om uppgradering från GO till PLUS på min flight imorgon. Idag fick jag den nekad. Bokningen är GVA-CPH-ARN där jag endast ville uppgradera GVA-CPH.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen