Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade min bokning precis och jag kunde nu välja plats i PLUS :)
1/1 lyckade försök nu då :D
Ska man inte få någon bekräftelse från Optiontown?

Det burde man vel. Men så vidt jeg forstår det, har det vist sig at ét er teori, noget andet er praksis ;) Det er vist ikke usædvanligt at der ikke kommer en bekræftelse fra Optiontown.

Men tillykke med opgraderingen.

Var tvungen att prova på en shorthaul även om det egentligen inte är prisvärt, I morgon svg-cph. Fick avslag. Kanske lika bra :)

Jag undrar om de använder den för att "fylla upp" existerande rader plus, men inte flyttar bak gränsen. Får verkligen hoppas att det inte handlar om att fylla upp mittenplatserna då.. (visseligen inget problem på svg-cph då det är crj-900 på den, men som princip...)

Går det att ansöka om uppgradering för den ena personen på en biljett som gäller för två personer? Jag testade nu, men på deras sida ser det ut som att det ej är möjligt.

Inrikesuppgraderingen till PLUS denna vecka hände inte. Inte ens ett mail från OT. Undrar verkligen om SAS är förberedda på att hantera Europa/Skandinavien eller om OT bara säljer ett luftslott på kortdistans än så länge...

Jo, erfarenheter finns. Fördelen är att i 9 fall av 10 kommer du bli uppgraderad. Nackdelen är att risken är stor att du kommer få andra problem. Antingen kommer du inte få poäng för den uppgraderade klassen eller så kommer du om du inte blir uppgraderad, behöva kräva dina pengar tillbaka av optiontown.
Lycka till, och glöm inte att spara alla papper och boardingkort för ev retro-claims!

Jag kollade i loungen på ARN och jag var uppflyttad till Plus redan då. Skönt att slippa snack nere i gaten på CPH för det var hyfsat tajt med tid. Tack för input!

Hej

Ett par frågor angående uppgradering me OT på Short haul. Får man lounge access på resan och får man fler baspoäng på resan? Om man har byte i CPH och uppgraderingen bara gick på första benet kan man ändå komma in på loungen mellan flygningarna?

Tack tack

Hej

Ett par frågor angående uppgradering me OT på Short haul. Får man lounge access på resan och får man fler baspoäng på resan? Om man har byte i CPH och uppgraderingen bara gick på första benet kan man ändå komma in på loungen mellan flygningarna?

Tack tack

Lounge - Ja, men bara vid avresa, inte vid transfer när nästa flygning är i Go.
Fler baspoäng - Ja, biljetten skrivs om till bokningsklass A, dvs 200%.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen