Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har begärt uppgradering från Go till Plus/Business på lördag SK909, seat map ser ut så här i Go påVisa bifogad bild 29658 Visa bifogad bild 29659 Expertflyer resp sas.se. Varför har man blockerat så många säten i Go? Finns 11 lediga platser i Business...
Det blev uppgradering till Plus CPH-EWR idag. Inget mail dock varken från OT eller SAS, såg det när jag checkade in online i går kväll. På OTs hemsida står det Congratulations, upgraded to SAS Plus.

Kan väl dela med mig lite av min erfarenhet också. Har överlag varit en väldigt bra upplevelse med OT för mig, får dock känslan att det är mycket lättare att uppgradera om man börjar med en Plus-biljett?

Senaste året har jag 5/6 lyckade uppgraderingar med OT mellan ARN och ORD/EWR. 4/4 lyckade från Plus -> Business, 1/1 lyckad från Econ -> Business, och 0/1 från Econ -> Plus. (Att de sista var från Econ var för att resebyrån bokade fel biljetter)

Har betalat mellan €150-200 för plus -> business och det kostade €330 econ -> business igår söndag ORD->ARN. (Bra mat och sov sedan 5 timmar och mår som en kung idag så det var mina bäst spenderade €330 någonsin tror jag. :) )

Min OT från Go till Plus på CPH-IAD i fredags gick igenom som tidigare nämnt. Facilt pris om 155 EUR från en redan tidigare billig ekonomibiljett. Vi var ca 12-14 totalt i Plus-kabinen så man kunde njuta bra! 3/4 för mig hos OT än så länge, får se hur det blir på hemvägen nästa vecka.

Min OT från Go till Plus på CPH-IAD i fredags gick igenom som tidigare nämnt. Facilt pris om 155 EUR från en redan tidigare billig ekonomibiljett. Vi var ca 12-14 totalt i Plus-kabinen så man kunde njuta bra! 3/4 för mig hos OT än så länge, får se hur det blir på hemvägen nästa vecka.
Hur långt innan beställde du uppdateringen?

Hur långt innan beställde du uppdateringen?

Skickade in OT den 29 september 2014 så ca två månader innan. Priset hade pendlat en hel del, var ungefär samma pris under juni-juli och sedan dyrt i augusti och mitten av september. Sen gick det ner igen i slutet av september och då slog jag till. Det kan löna sig att ha lite is i magen (även om jag var ute i väldigt god tid generellt sett).

Först nu trillade plus-poängen in för en lyckad Ot för 4,5 veckor sedan. Trist att man ska behöva claima hos ebretro trots att den nya biljetten var korrekt utskriven som Yy

Först nu trillade plus-poängen in för en lyckad Ot för 4,5 veckor sedan. Trist att man ska behöva claima hos ebretro trots att den nya biljetten var korrekt utskriven som Yy
Jag har noterat vid op-ups att det även då står Yy och första gången fick jag förhoppningar om att något blivit fel och att jag skulle få poäng för högre klassen, men icke! Så på något sätt visar inte boardingkortet vid de här tillfällena rätt "liten" bokstav.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen