Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker uppgradera plus biljetter till business på Optiontown för resa ARN-ORD i början av oktober. Besked av Optiontown: UTo not available. Har också varit i kontakt med deras kundtjänst och de bekräftar att UTo inte finns för den flighten. Är det någon som vet varför?

Kan det vara så att de är bokade i P-klass? Min resa som beskrivs ett par inlägg ovan är bokad i P (billig plus) som tidigare var award-klass i Plus/Ec Extra och ej möjlig att uppgradera. Kan helt enkelt vara så att systemen ej hängt med...

Last edited:
Kan det vara så att de är bokade i P-klass? Min resa som beskrivs ett par inlägg är bokad i P (billig plus) som tidigare var award-klass i Plus/Ec Extra och ej möjlig att uppgradera. Kan helt enkelt vara så att systemen ej hängt med...
Det stämmer att biljetten är bokad i P. Får satsa på att uppgradera med poäng istället.

Har råkat ut för detsamma. P-klass ARN-ORD 23 okt., UTo not available. Har kontaktat SAS några ggr samt mailat Optiontown utan att man kunnat lämna besked vari felet består eller om det kommer att åtgärdas.

Har tillbringat kvällen med att boka två betalda resor ARN-CPH-SFO i Plus. Den ena, nu i oktober, går att uppgradera till C på sedvanligt sätt. Den senare resan i mars 2015 går dock ej att uppgradera alls. Beror det månne på att nya kabinerna rullas ut eller är det ännu ett tecken på att samarbetet med Optiontown är på väg att förändras som det tidigare gluntats om? Fritt fram för spekulationer...

Det var samma för mig. Option Town gick endast att boka på min utresa till SFO (hade biljet i SAS Plus båda hållen) men ej hem.
Lyckades dock sno åt mig en uppgradering till Business när jag flög hem men det var på håret, jag var nr 3 att checka in så om man ska lyckas med det kan det löna sig att komma tidigt till flygplatsen.

Även jag har nu kontaktat både Optiontown och SAS på olika sätt och hintat om det ologiska att bokningsklass P ej går att uppgradera. Vi får se om något händer...

• Gilla
Reactions: jth
Även jag har nu kontaktat både Optiontown och SAS på olika sätt och hintat om det ologiska att bokningsklass P ej går att uppgradera. Vi får se om något händer...

Bra att någon "tar tag i det" men med tanke på att det fortfarande står "economy extra" och 150% poäng på optiontowns hemsida så skulle jag inte hålla andan och vänta på någon snabb reaktion... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen