Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Vilket alternativ ger säkrast uppgradering, Optiontown eller med poäng?

De är nog lika osäkra båda två. Men störst chans har du nog om du bokar en flight med låg beläggning i business och sedan gör en standby upgrade. Jag hade börjat med att ansöka om OT och sedan haft som fallback att göra en standby upgrade.


Vet inte om jag är mer kvalificerad än andra att svara, men jag har en bestämd åsikt i frågan.. ;)
 

agehall

Medlem
Det finns många rapporter om att det är problematiskt att göra så, även om det inte borde vara det. Därför rekommenderar jag att inte göra så.
 

jth

Medlem
Det finns många rapporter om att det är problematiskt att göra så, även om det inte borde vara det. Därför rekommenderar jag att inte göra så.

Håller med, antingen OT eller poänguppgradering i förväg. Jag gjorde bägge senast och det som kan hända är att uppgraderingarna "går om" varandra så att du både får betala poäng och OT. Sen får man i efterhand försöka reda ut det själv. I mitt fall blev jag uppgraderad "subject to availability" av OT, så jag fick kräva återbetalning manuellt. I mitt fall gick det dock utan problem.
Bättre att göra en standby-uppgradering för poäng på flygplatsen om OT inte skulle gå igenom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen