Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

MBA

Medlem
Jag ansökte om uppgradering från Go till Business på SK903 i slutet av aug och det kostade 377 Euro. Hemresan fyra dagar senare med SK904 354 Euro.
Sen gjorde min kompis samma ansökan fem minuter senare och han fick betala 388/373 Euro.
När jag gjorde ovanstående förfrågningar om uppgradering bad jag om att OT skulle betrakta mig och min kompis som en grupp, dvs att antingen blir båda uppgraderade till samma klass eller så blir ingen av oss uppgraderad eftersom vi gärna reser tillsammans i samma kabinklass (vi har separata bokningar på SAS). OT bekräftade att de skulle slå ihop våra bokningar till en grupp. Döm om min förvåning när jag trots detta löfte idag fick en uppgradering endast för mig, inte min kompis (eller rättare sagt man blir inte förvånad över något när det gäller OT).
Har mailat dem och påpekat detta.
 

andersl

Medlem
När jag gjorde ovanstående förfrågningar om uppgradering bad jag om att OT skulle betrakta mig och min kompis som en grupp, dvs att antingen blir båda uppgraderade till samma klass eller så blir ingen av oss uppgraderad eftersom vi gärna reser tillsammans i samma kabinklass (vi har separata bokningar på SAS). OT bekräftade att de skulle slå ihop våra bokningar till en grupp. Döm om min förvåning när jag trots detta löfte idag fick en uppgradering endast för mig, inte min kompis (eller rättare sagt man blir inte förvånad över något när det gäller OT).
Har mailat dem och påpekat detta.

De gånger jag har försökt uppgradera separata bokningar har OT svarat med en ganska tydlig friskrivning:

We would like to advise you that we do upgrade all the passengers on a booking together. If you are traveling on two or more different reservations, please sign-up for UTo on all reservations and send us an email at customercare@optiontown.com including your Airline Name, Airline booking reference number(PNR), Optiontown Confirmation number and Last Names for all passengers traveling indicating that you would like to upgrade all of them together or none.


Once we receive the email, we shall forward your request to the concerned department, however, please note that we cannot guarantee this request as UTo is an automated process and depends on several reasons including seat availability.
 

Norfindir

Medlem
Jeg har sendt inn krav om tilbakebetaling, og de sa de sjekker med SAS at oppgraderingen ikke ble noe av. Jeg har også sendt en melding til SAS CR og fortalte dem hva som har skjedd og hvor vanskelig OT er å forholde seg til.
Jeg har nå fått refund av OT. Jeg sendte også en klage til SAS, men de avviser at de har noen skyld i saken og jeg får ingen poeng eller noe annen erstatning derifra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen