Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en ovanlig situation. Det går ju inte att köpa en biljett hos SAS som är Go ARN-CPH och sedan Plus/Business vidare på samma bokning. De som arbetar i loungerna har ganska stor frihet att släppa in. Skulle inte heller tro att det är något problem.

Vilken trevlig morgon det blev. Fick under natten besked från ExpertFlyer om att våra säten 31 G/H i GO på onsdagens SK903 nu var lediga. Lite nervöst öppnar jag SAS-appen för att kolla om det står Plus eller Business.
Det står Business. Så nu ska, förhoppningsvis jag med, få testa det omtalade Stockholmscrewet till New York.

C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Har läst ett tiotal sidor bakåt. Inte hittat svaret på frågan även om jag kan gissa mig till det men. Det finns inget prognostiskt värde i billiga priser? Halvfulla plan? etc utan det verkar handla om faktorer man kanske inte ser?

Verkar nämligen som att vissa haft riktiga guldlägen men inte fått och vice versa.

Har läst ett tiotal sidor bakåt. Inte hittat svaret på frågan även om jag kan gissa mig till det men. Det finns inget prognostiskt värde i billiga priser? Halvfulla plan? etc utan det verkar handla om faktorer man kanske inte ser?

Verkar nämligen som att vissa haft riktiga guldlägen men inte fått och vice versa.
Det vi sett på sistone med SAS kampanjer och jättebilliga fares, är skyhöga avgifter för potentiell OT-uppgradering. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror detta är första gången vi sett en koppling mellan biljettpris och uppgraderingskostnad.

Det vi sett på sistone med SAS kampanjer och jättebilliga fares, är skyhöga avgifter för potentiell OT-uppgradering. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror detta är första gången vi sett en koppling mellan biljettpris och uppgraderingskostnad.
Vad brukar OT kosta? Jag bokade Arlanda-Washington i höst för 2999:- och OT-uppgradering till plus kostar 172 euro enkel väg.

Vad brukar OT kosta? Jag bokade Arlanda-Washington i höst för 2999:- och OT-uppgradering till plus kostar 172 euro enkel väg.
Hej!
Om du tittar tidigare i den här tråden så finns många prisexempel. Det pris du fått ligger inom det "normala" spannet. Vissa har betalat mer andra mindre

Det här är en av de bästa idéerna någonsin. Varför köra tomma business-säten när man kan få in åtminstone 5000 kr/väg från komfortresenärer som vill sova longhaul.

mvh
Ulf

Någon som har koll på vilken marginal SAS har på OT jämte 'riktiga' biljetter? Har en känsla av att det inte är så dålig magge ändå.

mvh
Ulf

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen