Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla, det här är mitt första inlägg :)
Ska flyga CPH-NRT på torsdag, köpte OT en vecka sedan för €315 (både + och business).
Har läst genom från början men har fortfarande svårt med siffrorna, vad innebär det här? Kan någon vänlig skäl förklara hur man läser det här?

C/9 D/9 Z/9 R/1 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/9 B/8 (kollat precis med FlightStats)

Tack på förhand!

Det visar hur många platser i varje bokningsklass som SAS vill sälja. Tyvärr har det inte en direkt relation till hur många lediga stolar som faktiskt finna och/eller hur stor din chans att få igenom en uppgradering är.

Det visar hur många platser i varje bokningsklass som SAS vill sälja. Tyvärr har det inte en direkt relation till hur många lediga stolar som faktiskt finna och/eller hur stor din chans att få igenom en uppgradering är.

Men tack för snabbt svar :) Jag har sett många inlägg där någon säger "bra chans" osv...så jag trodde att man (eller proffs! lol) kan se om man har stor chans eller ej. Jag hoppas iaf att jag blir uppgraderad...! Tack igen för svar :)

Men tack för snabbt svar :) Jag har sett många inlägg där någon säger "bra chans" osv...så jag trodde att man (eller proffs! lol) kan se om man har stor chans eller ej. Jag hoppas iaf att jag blir uppgraderad...! Tack igen för svar :)

Det enda man kan säga är att det åtminstone finns platser till försäljning till plus/business, om det är bra eller dåligt för dig är väldigt svårt att sia om, men helt klart är det bättre om det finns lediga säten än om det inte gör det.

Det enda man kan säga är att det åtminstone finns platser till försäljning till plus/business, om det är bra eller dåligt för dig är väldigt svårt att sia om, men helt klart är det bättre om det finns lediga säten än om det inte gör det.

Right, så länge fattade jag, håller tummarna!! :) återkommer med resultat när jag fått besked!

OT ej tillgängligt på SK984 igår. Blev dock ändå först uppgraderad till Y+ (vid checkin) och sedan till C (vid gaten).

Men det är väl ALDRIG tillgängligt på SK984, står det iaf på
Optiontown.com paid upgrades on SAS - FlyerTalk Forums
Tyvärr...

Optiontown - Upgrade on SK long-haul flights
SAS Scandinavian Airlines offers all customers the opportunity to purchase an upgrade on long-haul flights, which will be confirmed 24 hours prior to departure, pending seat availability.

Economy passengers can purchase an upgrade to Economy Extra (in B-class) or Business class (in Z-class) on SAS’s intercontinental flights between Scandinavia, the US and Asia, while Economy Extra passengers also can buy an upgrade to Business class (in Z-class).
Exception: No upgrading permitted on flight SK984 and for all tickets with point of sale Japan.

Men hur uppgraderades du till Y+ och C då, met poäng eller op-up? Lucky you :)

Right, så länge fattade jag, håller tummarna!! :) återkommer med resultat när jag fått besked!

Det är dock inte hela sanningen. Tänk dig att något fånigt landslag tänker sig att resa hem ett visst datum men sedan ändras denna plan av någon anledning. Då kan flighten vara nollad tills precis innan avgång då den istället visar massor av lediga platser. Kanske inte normalfallet, men det händer.

Det jag vill illustrera är helt enkelt att dessa siffror ENBART visar hur många stolar SAS just nu vill sälja i varje klass. Detta behöver dock inte ha med "verkligheten" att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen