Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick snabbt in på min bokning idag till Chicago och ser att OT gått igenom till Business på SK945. Säte 1G dock står de fortfarande att det är en SAS GO biljett i bokningen och inget meddelande ännu ifrån OT om bekräftning. Dock går det att välja sittplats i Biz kabinen.

Grattis

:cool:

Något tips på sittplats då jag reser i SAS business för första gången?

Det finns nog 4711 trådar om detta redan. Sök lite...

Fick uppgradering till SAS PLUS på CPH-PVG nu på fredag.
Hade enbart valt PLUS som uppgradering.
Tittar man flightstats får man fram följande info, för n ågon dag sedan hade mer än hälften av bokningsklasserna en 9a

Available Seats:
First: n/a Business: 2 (at least) Coach: 1 (at least) Other: 0
Fare Classes: C/2 D/2 Z/0 R/0 J/0 Y/1 S/0 P/0 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 B/0

Enbart 8 av 28 seatade i PLUS så inga problem att ta ett fönstersäte heller :)

OT Uppgraderingar 1/1
Hoppas det slår in på hemvägen också :)

Även hemresan från PVG (7/4) blev uppgraderad till SAS PLUS.
2/2 på OT uppgraderingar nu.

Utresan idag verkar totalt fullbokad, kan man gissa på att SAS behövt ta en del passagerare från LH pga strejken?

Som nybliven medlem i klubben "att inte förstå hur OT resonerar" så fick jag precis besked på att väninnan blev uppgraderad till SAS Plus på SK944 från ORD till CPH den 7 april medan jag blev nekad. Någon som varit med om liknande eller har någon spekulation kring detta?

kexxcream; Någon som varit med om liknande eller har någon spekulation kring detta?[/QUOTE skrev:
Ni ligger väl inte på samma bokning? Om man har ett visst antal stolar "över" att fördela till OT och det är flera som önskar bli uppgraderade så räcker ju inte kakan till alla. Skulle vara intressant och veta om Din väninna bokade OT före Dig och om det går i någon turordningen, har väninnan högre EB status?
Du får försöka UG Dig med poäng (om Du har tillräckligt med EB) på flygplatsen.
Hoppas att det lyckas och Ni får en trevlig resa.

Jag blev nekad uppgradering på SK945 imorgon 6 april ORD - Arn. Flyget ser inte ut o va nära att bli fullt. Blir att försöka med poäng på flygplatsen.

OT: 1/2 lyckade.

Ni ligger väl inte på samma bokning? Om man har ett visst antal stolar "över" att fördela till OT och det är flera som önskar bli uppgraderade så räcker ju inte kakan till alla. Skulle vara intressant och veta om Din väninna bokade OT före Dig och om det går i någon turordningen, har väninnan högre EB status?
Du får försöka UG Dig med poäng (om Du har tillräckligt med EB) på flygplatsen.
Hoppas att det lyckas och Ni får en trevlig resa.

Vi ligger inte på samma bokning eftersom hon hakade på i sista minuten. Jag hade redan lagt min beställning och när jag uppgraderade så ansökte jag först om OT och sedan för henne. Hon har inga EB poäng medan jag ligger på 105K. Nu får hon 200% och jag hade velat ha detsamma med tanke på att man inte får poäng om man betalar uppgraderingar med EB. Vi får se hur de löser det på ORD imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen