Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här ser läget ut för SK945 den 3 april:

C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E7 M4 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0 [EDIT]

Seatmappen vid bokningen är det endast 12-15 platser lediga att kunna seata sig på. Så den här anses va trovärdig.

Om nu OT uppgraderar på grunder av risk för överbokning är de här klockrent fall där det är nära att ske i ekonomi.

Jag håller tummarna :cool:

Last edited:
655€ För C t/r fick jag betala ARN-ORD. Tråkigt bara att jag fick nekat hit, fortfarande inte fått svar om hemresan på söndag, hoppas verkligen den går igenom.
flapps Inte vet jag om 902€ är så farligt ändå? Har man bara betalat 2-4k för go så är det väl ok? Eller menar du enkel väg?

655€ För C t/r fick jag betala ARN-ORD. Tråkigt bara att jag fick nekat hit, fortfarande inte fått svar om hemresan på söndag, hoppas verkligen den går igenom.
flapps Inte vet jag om 902€ är så farligt ändå? Har man bara betalat 2-4k för go så är det väl ok? Eller menar du enkel väg?

Nu har vi iofs inte betalat ett rött öre då vi fick 1.600 euro i voucher pga av en nödlandning. Förra gången jag drog iväg en OT så betalade vi halvparten ( gick igenom) så därför tyckte jag det var i mesta laget denna gången.. Är tur o retur :)

/flapps

Gick snabbt in på min bokning idag till Chicago och ser att OT gått igenom till Business på SK945. Säte 1G dock står de fortfarande att det är en SAS GO biljett i bokningen och inget meddelande ännu ifrån OT om bekräftning. Dock går det att välja sittplats i Biz kabinen.

:cool:

Något tips på sittplats då jag reser i SAS business för första gången?

Last edited:
Bekräftad uppgradering på SK943 CPH-ORD nu på torsdag, från Economy till Business.
Fick e-ticket från SAS innan besked kommit från OT. Då hann man boka upp en fönsterplats i tid oxå.
Kostade €327. Hoppas på tur även på hemresan nästa vecka så man kan sova på planet och komma i den svenska dygnsrytmen igen snabbt efter resan.
Success ratio hittills via OT: 11 för 14 över Atlanten de senaste 1,5 åren.

Detta borde väl också vara den inhyrda LAN-kärran? Får hålla utkik om de har fortsatta problem med AVOD systemet, isf får man ta med en extra bok för säkerhets skull...

Kommer att bli spännande att se viken/vilka som får OT på ARN-ORD den 3 april. Kanske kan lösa lite av frågan hur det "går till" vid OT uppgradering.

Fick igenom min uppgradering till Business för 2 pers ARN-ORD den 3 april, nya biljetter kom alldeles nyss från SAS, inget från OT ännu. Hoppas på samma tur på de följande tre bokningarna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen