Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vi inte använda en mall likt flygbiljetter när man rapporterar lyckad/nekad uppgradering?
Som t.ex.

Rutt: ARN-ORD
Bokad klass: Ekonomi
Uppgraderad till: Plus eller Business eller Nekad eller Fullt
Ansökt: X dagar före avgång
Beviljat: X timmar före avgång
Pris: 256EUR
OT:
x/x lyckade

OptionTown är ju ett mysterium när de går igenom men det vore lättare att följa om det fanns lite struktur.
Då kunde man ju t.o.m samla dessa för att se möster över tid.

Vi ligger inte på samma bokning eftersom hon hakade på i sista minuten. Jag hade redan lagt min beställning och när jag uppgraderade så ansökte jag först om OT och sedan för henne. Hon har inga EB poäng medan jag ligger på 105K. Nu får hon 200% och jag hade velat ha detsamma med tanke på att man inte får poäng om man betalar uppgraderingar med EB. Vi får se hur de löser det på ORD imorgon.

Vänta nu, två olika bokningar, ni ansökte om uppgradering till samma klasser, och du ansökte före henne, men HON får igenom sin men INTE du..... Jag fattar heller ingenting...... Jag säger som agehall Det måste vara dagsformen hos dansken som gör uppgraderingen....

Som nybliven medlem i klubben "att inte förstå hur OT resonerar" så fick jag precis besked på att väninnan blev uppgraderad till SAS Plus på SK944 från ORD till CPH den 7 april medan jag blev nekad. Någon som varit med om liknande eller har någon spekulation kring detta?

Men vart inte du uppgraderad på utresan men inte väninnan?

Antingen känner dansken igen era namn och tycker att det nu är hennes tur, eller så är det som vi alla tror enbart slumpen som avgör.

Hade hon betalat mer för uppgraderingen än du nu på hemvägen?

Antingen känner dansken igen era namn och tycker att det nu är hennes tur, eller så är det som vi alla tror enbart slumpen som avgör.

Hade hon betalat mer för uppgraderingen än du nu på hemvägen?

Nej, vi fick samma pris och jag betalade med min Amex. Betalning skedde med cirka 3-4 min mellanrum.

Någon som varit med om liknande eller har någon spekulation kring detta?

Läs tråden på flyertalk så inser du snabbt att OT är ungefär samma sak som att spela på lotto, fast med lite bättre odds.

Det finns ingen logik i hur det fungerar. För varje teori så kan man dra fram tillräckligt med motexempel för att det ska bli svårt att tro på teorin. Jag är tex helt övertygad om att det inte har att göra med hur fullt det är i economy - jag har själv erfarenheter av att bli nekad när det är fullt och bli uppflyttad när det är halvtomt.

Det troligaste är alltså någon form av manuell procedur med tillräckligt få fasta regler för att det ska finnas en hel del godtycke...

Fick igenom min uppgradering till business på ARN-ORD i morgon. Men jag ska vidare till LAX senare, där har jag bokningsklass L. Hur uppgraderar jag den så man kan sova bra? Är 192 cm lång så jag sitter ogärna inklämd. Är det för poäng i gaten? Eller kan jag ordna det med cash redan nu och på så sätt tjäna mer baspoäng? Jag är ganska nära diamond så det skulle kunna vara värt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen