Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokade egen resa 16/12 -13 och hade också problem med det generiska felmeddelandet. Lyckades köra en google translate på något ryskt reseforum där någon hade kommit igenom genom att ändra språk. Jag provade att ändra till danska (valde av ngn anledning det eftersom jag flyger från CPH) och lyckades komma in och ansöka om upgrade.

Sedär. Nu bytte jag till USA och då fungerade det direkt. Tack för hjälpen!

Jag har nu fått korrekt poäng för SFO-CPH som var "subject to availability" och slutade som Plus fast SAS bara såg Go :)

Mailade om det den 26/11 och poängen har ramlat in nu under veckan utan så mycket som en följdfråga. Hade bifogat mailet från Optiontown och kopia på boardingkortet.

Återstår bara att få refund från Optiontown för diffen business/plus...

Oprindeligt tekst:
Jeg tror ikke SAS tilbyder opgraderinger med OptionTown på CPH-NRT / NRT-CPH, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Rettelse: Det er kun NRT-CPH der ikke kan opgraderes!

Det lustiga var att NRT-CPH flyget i torsdags var endast halv fullt. Då kan full beläggning på denna sträckan uteslutas i alla fall som orsak till OT uppgradering.

Uppgraderade till Business från Go på söndagens SK903 ARN-EWR. Det blir sjätte uppgraderingen via OT på sjätte försöket. Och första steget till 26k extrapoäng via SAS-kampanjen från i höstas.

Besked kom från SAS genom nya itinerarys på mailen för två timmar sen. OT har ännu inte mailat.

Fanns inga platser bredvid varann, men det måste man väl kunna lösa på plats antar jag.

Löste sig på plats. Blev även uppgraderade till C på hemresan så jag är nu uppe på 7/7. Besked kom via SAS på mailen drygt två dygn innan avresa.

Inget mail från OT eller SAS, men appen visar SAS Plus på SK907 på torsdag. Har redan varit inne och valt nya säten på Lufthansas hemsida, eftersom det inte gick på SAS..

Får hoppas på en gratis uppgradering till Business nu då.

Löste sig på plats. Blev även uppgraderade till C på hemresan så jag är nu uppe på 7/7. Besked kom via SAS på mailen drygt två dygn innan avresa.

Jeg ble oppgradert til BIZ (fra GO)begge veien med SK907/908 og fikk beskjed av SAS at oppgradering med Optiontown ikke gjaldt nevnte kampanje da man måtte kjøpe billetter i PLUS eller BIZ i den gyldige perioden.
Så tror dessverre ikke du får de 26000 ekstrapoengene :(

Jeg ble oppgradert til BIZ (fra GO)begge veien med SK907/908 og fikk beskjed av SAS at oppgradering med Optiontown ikke gjaldt nevnte kampanje da man måtte kjøpe billetter i PLUS eller BIZ i den gyldige perioden.
Så tror dessverre ikke du får de 26000 ekstrapoengene :(

Som jag skrev i själva kampanjtråden så fick jag svar från en agent att OT-uppgradering gällde. Han kollade även med en chef som bekräftade. De hade dock inte tagit nåt officiellt beslut om detta innan mitt samtal så jag gissar att andra agenter kan säga andra saker. Jag kommer dock hänvisa till mitt samtal ifall det uppstår några problem.

Första uppgraderingsförsöket med OT till EWR har gått så där än så länge. Jag kryssade för både Econony Extra och Business och fick även betala för det. Men när jag väl fick bekräftelse från OT så hade jag bara pending för Eco Extra och möjlighet att betala extra för en uppgradering till Business.
Efter samtal med OT så fick jag betala 22 euro till, det visade sig att det priset som räknats fram var fel och jag fick lägga till de 22 euro för att ha möjlighet att bli uppgraderad till Business och i avsaknad av plats där kunna få Eco Extra.
Nu några veckor senare och 1.5 vecka kvar till avresa så står jag fortfarande endast pending på Eco Extra och får bara undvikande svar från OT.
Är det någon annan som haft problem när ni anmält er för uppgradering både till Eco Extra och Business från Economy?

Är van OT-användare med SAS och kunde inte låta bli att testa inför dagens inrikesflygning med Vietnam Airlines som också är anslutna till OT. Bara några timmar före avgång fick jag besked att uppgraderingen inte gick igenom,. Dock var det endast en serviceklass på den korta inrikesflygningen med propellerplan. Gick inte miste om så mycket förutom 1€ i icke-återbetalningsbar avgift till OT - man lär sig något nytt varje dag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen