Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

shakank

Medlem
Har bra resultat på OT. Men råkade ut för ett problem när jag skulle hem LAX-ORD-ARN. Fick uppgradering email. men sen när jag skulle checka in på United web. Gick inte.
Ringde United som såg det var något konstigt med ombokning. Kollar med SAS som säger nejdå inga problem. Biljetten är okay.
Misstänksam som jag är checkade jag in tidigt. Behövde manuell hjälp. tog 30minuter för dem att fixa. och 2 personer. Biljetten fanns där men pga OT uppgraderingen till business på ORD_ARN hade något hänt med LAX-ORD med United. De hade nämligen inte fått biljetten markerad som giltig dvs de var inte garanterade få betalt för sin del. men med hjälp från 2 personer och backoffice löste det sig.

Har någon annan fått liknande problem efter OT uppgradering och byte till parner airline på samma bokningnummer?
Annars är jag nöjd och bara en gång har uppgraderingen inte lyckats.
Men jag rekommenderar att försöka med web checking och om något problem med det var tidigt vid inchekningsdisken.
 

jlarsson

Medlem
tänkte göra ett försök att få en uppgradering CPH - NRT via optiontown, men när jag slår in mina detaljer får jag tillbaka att det är fel efternamn kontra bokningen. Jag har dubbelkollat med SAS och efternamnet är korrekt i bokningen och vad anger till optiontown. Är det någon som har råkat ut för detta förut? får inget svar från optiontown? hur göra?

Nu har jag kunna söka om uppgradering på ditresan. Får pröva via SAS och EB-poäng på hemresan då OT inte erbjuder uppgraderingar på flygen till CPH.
 
Inget mail från OT eller SAS, men appen visar SAS Plus på SK907 på torsdag. Har redan varit inne och valt nya säten på Lufthansas hemsida, eftersom det inte gick på SAS..

Får hoppas på en gratis uppgradering till Business nu då.

Använde poäng från Plus till Business, så det blev en trevlig resa över Atlanten i torsdags. Fick sådan mersmak att jag testade OT från Go till både Plus och Business på SK908 tidigare idag, men fick dessvärre avslag. Var några lediga platser i både Y och C och damen vid incheckningen på EWR frågade om jag ville uppgradera på poäng.
Hade bra platser i Go, så lät det vara eftersom flygtiden ändå bara är runt 6:30 från EWR till OSL.
 

Linus79

Ny medlem
Hej!

Ny här. Har kollat på en OT-uppgradering ARN-EWR från Go till Business. Priset i dag är €346. Någon som har en uppfattning om det är högt eller lågt på den sträckan? Kan det tänkas gå ner eller blir det bara dyrare närmare avgång? Vi åker i slutet av april...
 

Vaniljvodka

Medlem
Det är ganska normalt. Brukar ligga runt €330 tror jag. Tror man ska slå till direkt, det blir nog ffa lättare att få igenom uppgraderingen om man är ute i god tid. Tror även att jag läst inlägg här om att det blivit dyrare närmare avgång. Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen