Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Voyageur

Medlem
Har sett denna fråga här tidigare men utan direkt svar, kanske någon kan hjälpa till denna gång. NRT-CPH verkar omöjligt genom OT att uppgradera, tydligen praxis på denna sträcka. Någon som vet mer?
 

Dr. Miles

Expert
Har sett denna fråga här tidigare men utan direkt svar, kanske någon kan hjälpa till denna gång. NRT-CPH verkar omöjligt genom OT att uppgradera, tydligen praxis på denna sträcka. Någon som vet mer?

Lite OT på OT tråd. ;)
Jag har sett att SAS erbjöd Cash-upgrade på Tokyo Narita flera gånger, så det kan inte vara fullt i Business class hela tiden.
 

edlundo

Medlem
Uppraderad till SAS plus från Go saver med OT Köpenhamn-Bangkok den 1/1. Loggade in på SAS sidan med request om upgrade till SAS business så nu är det bara att vänta igen. Går den igenom så har jag fått businessbiljetten för 7200:- plus 1200:- för OT och endast 25000 EB poäng. Håll tummarna!


Sådär då var uppgraderingen klar. Säte 2A.
 

OnlyAFool

Medlem
Om man får igenom en uppgradering och använder ett annat program än EuroBonus, får du då poäng för den nya klassen? Förutsatt att klassen ger poäng hos det programmet.
 
Last edited:

pep

Medlem
Om man får igen en uppgradering och använder ett annat program än EuroBonus, får du då poäng för den nya klassen? Förutsatt att klassen ger poäng hos det programmet.
JA. Det er derfor emnet nyder så stor interesse her på tråden. Du kan finde flere detaljer ved at læse indlæggene...
PS. Hvis du bliver opgraderet af flyselskabet (uden at betale for det), får du kun de point som din oprindelige billet berettiger til. Og det kan sagtens være et stort 0 (nul) hvis du rejser på en meget billig økonomi-billet....
 

jlarsson

Medlem
tänkte göra ett försök att få en uppgradering CPH - NRT via optiontown, men när jag slår in mina detaljer får jag tillbaka att det är fel efternamn kontra bokningen. Jag har dubbelkollat med SAS och efternamnet är korrekt i bokningen och vad anger till optiontown. Är det någon som har råkat ut för detta förut? får inget svar från optiontown? hur göra?
 

mry

Medlem
Det är inte flera på samma bokningsreferens?

Stämmer stavningen på namnet överens med det som t.ex. står på checkmytrip.com?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen