Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste ju även betala för uppgraderingen från Go till Plus, så du får inte tillbaka dom pengarna. Hade du betalat för economy till business direkt så hade priset varit dyrare från början.

Du måste ju även betala för uppgraderingen från Go till Plus, så du får inte tillbaka dom pengarna. Hade du betalat för economy till business direkt så hade priset varit dyrare från början.

Låter rimligt. Var för snabb att välja PLUS, så kommer inte ihåg vad det ursprungliga priset på Go - Business var.

Capture.JPG

Har priset gått upp sen du bokade så har det förmodligen bara gått upp marginellt. Min erfarenhet är att det är ungefär detsamma vare sig man bokar eco-business direkt eller om man först bokar Plus och sedan lägger till business. Så länge man gör det inom rimlig tid före avgång.
Om du lägger till business så får du ju tillbaka mellanskillnaden till Plus ifall bara uppgraderingen dit går igenom.

För mig gick priset upp minimalt efter en månad. Jag köpte mina biljetter ARN-BOS i slutet på juli (via CPH-IAD på ditvägen och ORD-CPH på hemvägen, samma pris på bägge vägarna när jag valde OT) och uppgraderade enbart OT med Plus på CPH-IAD först. Efter en månad la jag till Business också.
Då blev det €7 dyrare när jag valde att lägga till Business till min CPH-IAD resa jämfört om jag hade lagt till business direkt på OT

Då har jag lagt in min första OT. Är ARN-EWR och EWR-ARN i slutet på mars. Kostade 209 USD (ca 1400 kr med gårdagens kurs) per passagerare och sträcka från Go till Plus som jag valde. Tror de ville ha 469 USD för Business, nu efter jag valt Plus så skall de i var fall ha ytterligare 269 USD för att välja Business. Biljetterna kostade ca 5000 kr t/r per passagerare till att börja med så det blev rätt billiga biljetter, trodde normalpris var 7-8000 för vanliga Go på den sträckan.

Får se om jag går upp till Business iaf i en riktning senare då jag får erkänna att jag aldrig flygit business interkontinentalt tidigare och har väl sagt att jag skall börja med det. Skall ju dock flyga med frun så bara vi får sitta bredvid varandra klarar jag nog även Go på SAS eftersom de kör 2-4-2 och vi slipper ha någon bredvid. Jag sover inte i något som rör sig oavsett hur bekvämt det är och frun sover i vilken stol som helst om jag agerar huvudkudde.

CPH-IAD 9/11 gick igenom fint från SAS Go till Business. Fick mailet om uppgraderingen i torsdags vid lunchtid
Hemflyget gick inte igenom med OT tyvärr :( "Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK944 Chicago - Copenhagen Nov 15". Som tur är lyckades jag uppgradera mig med poäng på sträckan till Business

Uppgraderad från Go till Business på SK973 till Bangkok nu på fredag. Bekräftelse nu på morgonen. EUR 322 för detta nöje. Välfyllda kabiner.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen