Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trist att jag precis använt alla mina poäng till en sydamerikaresa... Man kommer inte så långt på 11 000 poäng om man har biljett i Go va? Även om man har ca 80 000 poäng i färdiga bokningar närmsta veckorna? ARN-NRT t&r och sedan ARN-EWR t&r + dubbla poäng i oktober-dealen.

SAS Go till SAS Plus är 15000 poäng Skandinavien <-> Asien per sträcka..
Det enda jag kan komma på är att låna poäng av en kollega eller nått, men det känns ju inte riktigt prisvärt om du frågar mig..
€60 för att överföra 4000 poäng kostar det.. och inga som helst garantier för att man faktiskt får igenom en uppgradering..
Överför EuroBonus-poäng - SAS
Longshot, sorry..

Trist att jag precis använt alla mina poäng till en sydamerikaresa... Man kommer inte så långt på 11 000 poäng om man har biljett i Go va? Även om man har ca 80 000 poäng i färdiga bokningar närmsta veckorna? ARN-NRT t&r och sedan ARN-EWR t&r + dubbla poäng i oktober-dealen.

Välkommen till BusinessClass.se, Molle!

SAS erbjuder Cash Upgrade från vissa outstations men jag vet inte om de erbjuder liknande från Köpenhamn/Stockholm/Oslo.

Mer info om Cash Upgrade kan du hitta i den här tråden.
http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/3031-buy-up-upgrade-cash-upgrade-traden.html

Pratade med SAS och Plus-biljetterna var slut men man kunde uppgradera till C för typ 12 500 SEK. Mina kära kollegor skulle säkert ha synpunkter på den utgiften... Har en bra plats i Go i alla fall. Alltid något.

Hela denna storyn är extra trist eftersom det är pga SAS struliga bokningsdialog (som hängde sig hela tiden) som är anledningen till att jag inte har Plus-biljett från början.

Pratade med SAS och Plus-biljetterna var slut men man kunde uppgradera till C för typ 12 500 SEK. Mina kära kollegor skulle säkert ha synpunkter på den utgiften... Har en bra plats i Go i alla fall. Alltid något.

Hela denna storyn är extra trist eftersom det är pga SAS struliga bokningsdialog (som hängde sig hela tiden) som är anledningen till att jag inte har Plus-biljett från början.

12 500 sek är nog mer kostnaden för att bumpa upp dig till billigaste C biljettskategorin. Låter mer som en justering av din biljett än en bra/billig uppgradering. Tyvärr.

Molle: Som den gode doktorn säger ovan, kolla om SAS erbjuder cash upgrade på ARN när du ska checka in. Har sett det till både EWR och ORD tidigare i år, för några tusenlappar. Kolla separat tråd som Doktorn länkar till.

Fick igår (äntligen!!) ett kvitto på uppgraderingen i rätt valuta (€).
(Så nu har jag ett kvitto för samma resa men med två olika valutor..)
Oavsett så är ärendet avslutat nu, men snacka om rörigt! Och 9 dagar för att få ett enkelt kvitto känns inte OK.

SAS Go till SAS Plus är 15000 poäng Skandinavien <-> Asien per sträcka..
Det enda jag kan komma på är att låna poäng av en kollega eller nått, men det känns ju inte riktigt prisvärt om du frågar mig..
€60 för att överföra 4000 poäng kostar det.. och inga som helst garantier för att man faktiskt får igenom en uppgradering..
Överför EuroBonus-poäng - SAS
Longshot, sorry..

Är inte ett bättre alternativ att försöka sig på att uppgradera flygningen med kollegans konto:
Uppgradering till högre klass och komfort - SAS

Så behöver man bara föra tillbaka poängen om uppgraderingen går igenom...

Hej!

Testade och köra OT på CPH-PEK men fick avslag.
Garderade mig därför på PEK-CPH och lade även in en request på att uppgradera med poäng. Nu ikväll fick jag en ny biljett mailad till mig där jag blivit uppgraderad till Business för 40 000 poäng. Min fråga blir nu; vad händer om OT också går igenom? Dumt såhär med facit i hand att ansöka genom både SAS och OT kanske? Men det kan väl inte vara så att jag måste "betala dubbelt" ?

Tack på förhand!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen