Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar lite på hur det fungerar om man betalar via paypal och uppgraderingen inte går igenom. Optiontown gör en återbetalning till mig, men hur fungerar det sedan? Gör paypal automatiskt en refund till mitt kreditkort som jag betalt med eller sätts det in som kontanter på paypalkontot?
Jag har ingen erfarenhet av att just använda Paypal till optiontown, men på andra ställen där jag fått en återbetalning så går den till Paypal-kontot och inte till kortet i.e. det kostar att få tillbaks pengarna till kortet.

Jag är motståndare till Paypals ganska höga avgifter (för mottagare och för uttag) och begränsar därmed mitt användande av tjänsten - däremot är det onekligen bekvämt vid utlandsbetalningar på mindre belopp med privatpersoner eller bolag man ogärna ger ut kortuppgifter till.

Jag har ingen erfarenhet av att just använda Paypal till optiontown, men på andra ställen där jag fått en återbetalning så går den till Paypal-kontot och inte till kortet i.e. det kostar att få tillbaks pengarna till kortet.
.

Det var det jag misstänkte. Jag lyckas inte få upp AMEX som betalalternativ trots att jag använder den amerikanska sidan och tänkte ta genvägen via Paypal. Nåja, det är inte hela världen, bara att dra fram lämpligt Mastercard eller Visa istället.

Fick precis igenom uppgradering från SAS Plus till Business på SK903 ARN-EWR nu på torsdag 29/8 för fyra pers (separata pnr), 147€ per person. :cool:

Det var det jag misstänkte. Jag lyckas inte få upp AMEX som betalalternativ trots att jag använder den amerikanska sidan och tänkte ta genvägen via Paypal. Nåja, det är inte hela världen, bara att dra fram lämpligt Mastercard eller Visa istället.

När jag körde via Paypal och inte fick igenom OT kom det tillbaka på Amex kortet. Jag körde "utan konto" på Paypal...

Hallå! :)

Jag är bokad arn-pvg via cph i nästa vecka med retur veckan efter (sk 997 och 998).

Båda i premium eko, men jag har aldrig flugit long haul SAS premium eko.

Jag har flugit business och vanlig eko då jag pendlade lite t.o.r. arn-pek på den tiden sas flög så för att par år sedan. Jag tror inte att hårdvaran är uppgraderad, eller?

Min fundering är: är en uppgradering till Business värd ca 150 Euro med OT åt varje håll? Då jag är borta lite tokiga datum blir biljettpriset tyvärr i S åt ena hållet men B hem. Jämfört med sas egna priser är OT ca hälften mot vad de kostar.

:)
Patrick

Fick just positivt besked om uppgradering på SK903 ARN-EWR på onsdag, från economy till business. Nu uppe i 5/5 lyckade uppgraderingar på sträckan under 1 1/2 år.

Lustigt, mina optiontown erfarenheter är inte så positiva. 0/9... har helt lagt ner den verksamheten nu och bokar bara C på longhaul. Är trött på att sitta mitt i Kinesiska gruppresor som har de 20 närmsta sätena från mitt.

Det är ju märkligt och intressant. Jag har misslyckats en gång och då på BKK-CPH, men så var det verkligen fullt i C. Undrar om det kan skilja sig på olika sträckor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen