Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, mailadress har jag, men den som la den ursprungliga bokningen åt mig hade inte min mailadress. Nu har jag dock lyckats lägga in den via Lufthansas sida, så det ska nog gå vägen det här.

Att du har en mailadress inser jag, annars hade du tex inte kunnat registera dig för detta forum. Det jag menade var att om OT inte hade din mailadress kan de inte nå dig...

Att du lägger till en mailadress i en SAS-bokning på Lufthansas sida betyder inte att OT får din mailadress.

Att du har en mailadress inser jag, annars hade du tex inte kunnat registera dig för detta forum. Det jag menade var att om OT inte hade din mailadress kan de inte nå dig...

Att du lägger till en mailadress i en SAS-bokning på Lufthansas sida betyder inte att OT får din mailadress.

Jag tror ni pratar om varandra, man ger ju sin mailadress till OT för att skapa konto där?

Ja, som jag tolkar det som att det angavs ingen mailadress till SAS vid bokning av biljett, så han kan inte få en notifiering av ny biljett om OT går igenom. Han har inte nämnt om han angivit email eller inte till OT, men om jag minns rätt måste man väl ha email för OT, så då är det ju underförstått.

De flesta här brukar ju nämna att de får info från SAS "långt" innan de får info från OT.

Ja vi pratade om varandra lite. OT har min mailadress, och SAS också nu när jag har lagt in den via Lufthansa. Nu väntar jag bara på glada besked från dem att min request har gått igenom.

Lyckad OT-uppgradering igen - är hittills "8 för 10" sedan jag började köra med Optiontown.

Denna gången clearade Eco Extra OSL-EWR - men inte Business (som jag iofs signade upp för betydligt senare än EcoExtra)...
... på Optiontown står det fortfarande "upgrade decision pending" på båda två alternativen vilket kanske är anledning nog att hålla tummarna ett tag till.

Flyger på onsdag morgon och mailet från SAS med ny e-ticket landade i mailkorgen på söndagmorgonen.

Jag har inte använt OptionTown själv men jag har läst ganska mycket om det och många verkar nöjda - ett bra sätt att hoppa från billig Economy (25% poäng) till Extra (150% poäng) biljett och få sex gånger så mycket poäng...

Finns lite mer info här: Uppgradera dig med Optiontown - SAS

Ska själv testa Optiontown för första gången vid en NYC resa i mars nästa år.
Eftersom jag inte ids läsa igenom samtliga 76 sidor som finns i denna tråd ( en av de längre?) )vet jag inte om frågan varit uppe tidigare.
Har förstått att man även får EB poäng vid uppgradering via Optiontown.
Glädjande
Men vad gäller om jag uppger M&M eller annat *A program? I mitt fall erhåller jag motsvarande M&M miles istället, eller är det endast EB poäng som gäller?

Jag vet inte vilken bokningsklass det blir, men på SAS så blir det dubbla poängen, som om du bokat Plus eller Business direkt.

Det brukar bli bokningsklass Z på biljetten när man uppgraderar till business med OT. Då man faktiskt får en helt ny biljett om OT går igenom, bör det inte vara några som helst problem att kreditera till andra program om man så önskar.

Jag funderar lite på hur det fungerar om man betalar via paypal och uppgraderingen inte går igenom. Optiontown gör en återbetalning till mig, men hur fungerar det sedan? Gör paypal automatiskt en refund till mitt kreditkort som jag betalt med eller sätts det in som kontanter på paypalkontot?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen