Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemkommen från NY och kan efter den resan konstatera att OT har gått igenom på alla mina försök.
Jag har en resa bokad CPH-SFO i september, och med en klar möjlighet att jag har missuppfattat informationen här så har jag tolkat det som att det är sämre tillgång på platser till BC på dessa flighter. På vägen hem är det dock en A340-300 som har fler säten i BC, men vad säger er erfarenhet om uppgraderingar där, dvs blir det lättare/svårare/oförändrat? Det är ju färre platser i Eco och EcoExtra.

Det är sämre tillgång på awardplatser i C, eller awardplatser överhuvudtaget, till SFO. OT däremot kan ju göra anspråk på samtliga platser, så det är bokningssituationen som avgör.

Men är det verkligen en A333 du flyger till SFO?

(Fick för mig att den sträckan är för lång för A333, men efter att ha kollat (wikipedia) klarar A333 5700 miles, och CPH-SFO är knappt 5500...)

Congratulations! You have been upgraded to Business for your flight BT 246 Frankfurt - Riga (59 EUR)
Congratulations! You have been upgraded to Business for your flight BT 103 Riga - Stockholm (49EUR)

Tjoho.

Tested en OT för morgondagens EWR - CPH.

Fick nu svar:

Dear Customer,

Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the Newark airport for your flight SK910 Newark - Copenhagen May 19 (Booking Reference - XXXXXX).

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Newark airport gate to receive your upgrade.

Jaha, vad betyder det? Måste jag bråka med SAS-folket i Newark nu? (Har iofs en 3 timmar transfer, så något måste man väl hitta på =D)

Tested en OT för morgondagens EWR - CPH.
Jaha, vad betyder det? Måste jag bråka med SAS-folket i Newark nu? (Har iofs en 3 timmar transfer, så något måste man väl hitta på =D)

Fick samma besked inför EWR-ARN i vintras, inga konstigheter. Då var det ett väldigt fullt plan så de ville väl hålla platser i C till sista minuten. Prata med folket i check-in eller i businessloungen om du är i transit så får du besked.

Allt gick bra till slut =D Lounge-personalen lyckades hitta något i ett system någonstans så jag flög hem i stol 3G.

Dock så verkar det blivit lite strul med poängen och jag fick bara poängen för min E-biljett... jag ser mer strul i min framtid =)

Jag har en fråga som säkert redan har ställts och besvarats, men kan man köra OT på en EB-resa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen