Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av bilden att döma (orkar inte kolla i Expertflyer!) ser det ut att vara fullbokat ja, men det kan ju ändras måååååånga gånger om till i september!

Så sant så sant. :)

Lite segt att ligga ute med 1300€ (325€ x2 pers t&r) fram till September bara. Förutsätter att de drar pengarna med ens. Spelar det ngn roll när man anmäler intresse, dvs större chans destå tidigare man signar upp?

Så sant så sant. :)

Lite segt att ligga ute med 1300€ (325€ x2 pers t&r) fram till September bara. Förutsätter att de drar pengarna med ens. Spelar det ngn roll när man anmäler intresse, dvs större chans destå tidigare man signar upp?

Pengarna dras direkt när du signar upp dig och betalas tillbaka nån dag efter att resan gått om du inte blir uppgraderad.
Jag har också funderat på om det spelar roll när man signar upp.
Jag har för mig att jag läst tidigare i tråden att det funnits fall där priset gått upp närmare avgång

Hej, jag hade köpt en biljett ORD-ARN i klass S (economy extra) och uppgraderade via OT till business. På boardingkortet står det bokningsklass I (eurobonus biljett) och jag har inte fått in några poäng då denna klass ej genererar poäng. Funkar ej att efterregistrera trots att det gått 3 veckor då sidan säger att bokningsklassen är ogiltig. Kundtjänst verkar ej kunna hjälpa mig och jag riskerar nu att få noll poäng. Någon annan som varit med om nåt liknande?

Problemet löst tack vare snabb och vänlig hjälp från SAS. De ändrade bokningsklassen till Z efter jag mejlat in mejl som visade att jag betalt för uppgraderingen och ej använt bonuspoäng. Tog mindre än en dag så bra jobbat SAS!

Pengarna dras direkt när du signar upp dig och betalas tillbaka nån dag efter att resan gått om du inte blir uppgraderad.
Jag har också funderat på om det spelar roll när man signar upp.
Jag har för mig att jag läst tidigare i tråden att det funnits fall där priset gått upp närmare avgång

Tack för svaret, FFS. Beslutade mig att göra ett litet test; signade upp hos OT för C (och Y) på den viktigare sovsträckan hem redan nu, och väntar med ditfärden till närmare inpå i tiden. Medveten om att en hel del mer eller mindre okända faktorer spelar in (är på sidan 48 av tråden ;)) men om jag om möjligt kan hjälpa sprida lite mer ljus över systemet så varför inte!

Hejsan,

Ni med lite erfarenhet, är det helt kört med OT från Economy -> Business i detta fall? Baserat på bilden ser det rätt mörkt ut, eller..? Tilläggas bör att flighten är i September och att på returen är C tillgängligt. På OT går det även att anmäla sig för C upgrade på flighten nedan.

Visa bifogad bild 15898

Eftersom det inte framgår vilken dag du tittat på så är det lite svårt att veta exakt vad som skett. Men jag tittade igenom ExpertFlyer på SK 935 varje dag i september och det är INGEN dag som det är fullbokat. Sön 29SEP är Z-klass utnollat men alla andra dagar är alla klasser i business tillgängliga med Z=9. Så det känns som om det är ett annat fel som är trasigt!

Jaha, då var rouletten igång igen... bara att hoppas att det går igenom.
ARN-ORD 31MAJ13
ORD-ARN 07JUN13

Hoppas på ARN-ORD 27MAJ13. Även lagt in upgrade request med poäng till eco extra på SAS. Får se om något och i så fall vilket går igenom.

Jag la in en OT för SK903 27 Maj (ARN-EWR) samt hade innan dess lagt in om en poäng till eco extra. Kan det bli så knasigt att man "får igenom" båda?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen