Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom just fram till Shanghai med SAS.
Jag beställde en uppgradering till eko extra eller business med det gick inte igenom.:(
Planet var halvfullt.
Jag försökte få uppgradering med poäng vid gaten istället och det gick.:)
Riktigt bra helhetsintryck fast det tog kanske 40 minuter efter start innan servicen satte igång.

Är det någon som har erfarenhet av uppgraderingar till USA för flera samtidigt. Vi är 4 som ska åka dit ihöst och det skulle sitta fint att slippa eco. Är det liten chans att det går igenom?

På fredag bär det av CPH-EWR i några dagar med frugan. Har signat OT och hoppas på att det blir tre av tre möjliga för min del.
Vi har även en resa bokad CPH-SFO, och jag tänkte försöka mig på OT då med. Nu till frågan: Är det någon som vet om det finns en bra metod för att kunna använda AMEX för detta? PayPal känns struligt utan att jag egentligen har några belägg för det.

PayPal känns struligt utan att jag egentligen har några belägg för det.

Paypal är allt annat än struligt. Av mina tre betalningar till Optiontown så är det bara den sista via Paypal som gick igenom utan problem. Vid de två första fallen så funkade inte onlinebetalningen med Mastercard så jag fick sitta i telefon med kundtjänst i England och det var skitsvårt för dom att dra pengar från mitt kort den vägen med. Gick till slut, men jag fick en hyfsad telefonräkning. Andra gången funkade det inte med Mastercard online heller så då körde jag med Visa vilket funkade. Tredje gången som sagt Paypal (kopplat till Visa-kontot) och att slippa fylla i kortnummer och annat är väldigt smidigt och skönt.

Hej, jag hade köpt en biljett ORD-ARN i klass S (economy extra) och uppgraderade via OT till business. På boardingkortet står det bokningsklass I (eurobonus biljett) och jag har inte fått in några poäng då denna klass ej genererar poäng. Funkar ej att efterregistrera trots att det gått 3 veckor då sidan säger att bokningsklassen är ogiltig. Kundtjänst verkar ej kunna hjälpa mig och jag riskerar nu att få noll poäng. Någon annan som varit med om nåt liknande?

Stå på dig. Har för mig att jag läste på FT att när OT infördes var det några som hade problem med att det stod fel bokningsklass men att de hörde av sig till kundtjänst för att få det fixat. Prova en gång till och hoppas på en bättre agent.

Eventuellt var det så att dessa hörde av sig till OptionTown för att få det fixat - har du kollat med dem?

OT gick igenom CPH-EWR, så det blev tre av tre möjliga (totalt 4 flighter so far) för mig med dem. Körde även OT på CPH-SFO med AMEX via PayPal, så får väl hoppas att även det går bra.

Hejsan,

Ni med lite erfarenhet, är det helt kört med OT från Economy -> Business i detta fall? Baserat på bilden ser det rätt mörkt ut, eller..? Tilläggas bör att flighten är i September och att på returen är C tillgängligt. På OT går det även att anmäla sig för C upgrade på flighten nedan.

c.png

Hejsan,

Ni med lite erfarenhet, är det helt kört med OT från Economy -> Business i detta fall? Baserat på bilden ser det rätt mörkt ut, eller..? Tilläggas bör att flighten är i September och att på returen är C tillgängligt. På OT går det även att anmäla sig för C upgrade på flighten nedan.

Visa bifogad bild 15898

Av bilden att döma (orkar inte kolla i Expertflyer!) ser det ut att vara fullbokat ja, men det kan ju ändras måååååånga gånger om till i september!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen