Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slänger ut frågan här och hoppas nån har koll på läget.

Ska uppgradera Arn-Ord med frugan till business men tanken slog mig att vad händer om bara 1 plats blir uppgraderad på bokningen?
Frugan vägrar sitta själv så blir vi uppgraderade så ser jag ju att båda blir det annars får det va.

Kan man försäkra sig mott detta på nått sätt?

Slänger ut frågan här och hoppas nån har koll på läget.

Ska uppgradera Arn-Ord med frugan till business men tanken slog mig att vad händer om bara 1 plats blir uppgraderad på bokningen?
Frugan vägrar sitta själv så blir vi uppgraderade så ser jag ju att båda blir det annars får det va.

Kan man försäkra sig mott detta på nått sätt?

Som jag har förstått det från info i den här tråden:
Om ni är bokade på samma bokningsnummer (PNR) så är det alla eller ingen som gäller. Dvs antingen blir båda uppgraderade eller ingen.

Där kom det ett fint litet mail från SK om att man nu sitter i BC med frugan på Z biljetter (200%) istället för bak i monkey CPHORD på torsdag :)

Detta var mitt första försök med OT, ser tuffare ut på hemresan (ORDARN 20MAY) på måndag men man vet ju aldrig, Fullt i monkey men det börjar att ta slut i både BC och ECE... Håller tummarna för 2/2 :)

Där kom det ett fint litet mail från SK om att man nu sitter i BC med frugan på Z biljetter (200%) istället för bak i monkey CPHORD på torsdag :)

Detta var mitt första försök med OT, ser tuffare ut på hemresan (ORDARN 20MAY) på måndag men man vet ju aldrig, Fullt i monkey men det börjar att ta slut i både BC och ECE... Håller tummarna för 2/2 :)

Är det fullt i eco på returen torde dina chanser öka.

Nyss hemkommen från NY och kan efter den resan konstatera att OT har gått igenom på alla mina försök.
Jag har en resa bokad CPH-SFO i september, och med en klar möjlighet att jag har missuppfattat informationen här så har jag tolkat det som att det är sämre tillgång på platser till BC på dessa flighter. På vägen hem är det dock en A340-300 som har fler säten i BC, men vad säger er erfarenhet om uppgraderingar där, dvs blir det lättare/svårare/oförändrat? Det är ju färre platser i Eco och EcoExtra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen