Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det får man inte alls. Uppgradering via OptionTown ger poäng enligt högre klass, cash upgrade med SAS ger INTE högre intjäning

Det är detta som förvirrar mig. Jag ringde SAS och personen sa att man fick den högre intjäningen om det var via pengar men inte som man uppgraderade sig via poäng. Är mitt SMS en något slags special på detta (eller varför är det erbjudandet endast fram till 5 april)?
SE_Upgrade_999_740x200.jpg

Det är detta som förvirrar mig. Jag ringde SAS och personen sa att man fick den högre intjäningen om det var via pengar men inte som man uppgraderade sig via poäng. Är mitt SMS en något slags special på detta (eller varför är det erbjudandet endast fram till 5 april)?
SE_Upgrade_999_740x200.jpg
Detta erbjudande avser OptionTown, och om du blir beviljad uppgradering får du då poäng enligt den högre klassen. Detta erbjudande gäller för resor som utförs mellan dessa datum, inte för när man signar upp på erbjudandet. För resor senare än detta datum gäller ordinarie OptionTown-priser.

Om du uppgraderar via poäng i förväg eller på flygplatsen, eller om du uppgraderar för cash på flygplatsen enligt erbjudandet du fick på sms så får du inte poäng för den högre klassen. Erbjudande per sms eller mail om uppgradering för cash på flygplatsen är ganska vanligt, men det är alltså inte samma erbjudande som via OptionTown.

Det erbjudande som sas skickar via mail anger att det ej ger högre poäng längst ner i mailet. Iallafall i det jag fick igår. Dessutom kunde jag sköta betalningen på nätet också.

Som alltid! (tror det är 15/15 intra-EU nu). GO -> PLUS på LHR-CPH samt CPH-LPI.

Kostnad för ungdomsbiljett: 758 SEK
Kostnad för OT (båda sträckorna): £73

Resultat: 3750 poäng för 1600 SEK.

Tycker jag är riktigt bra värde med tanke på att SAS Ungdom, utan OT, enbart ger 940 poäng normalt sett.

Kort uppdatering - jag gjorde en cash upgrade till plus (999 kr) vid gaten för SK939. Plus har rad 20-27 och med 7 säten i rad blir det 56 platser. I skrivande stund sitter här 16 personer. Svårt att förstå varför inte OT kunde få igenom min upgrade-önskan (hade både Bus+Plus). Kanske hade SAS blockat bort alla platser med anledning av deras up-grade drive?

Kollade precis på Expertflyer och Z klass står nu som "C" dvs closed, det har jag inte sett tidigare, kan det var när de skickar över den till OT?
Avgång på söndag så det känns lite tidigt för OT.

Kollade precis på Expertflyer och Z klass står nu som "C" dvs closed, det har jag inte sett tidigare, kan det var när de skickar över den till OT?
Avgång på söndag så det känns lite tidigt för OT.
72h innan. Men det kanske är något magiskt system som ska arbeta med det ett tag... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen