Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

DanielKif

Medlem
Fått ett positivt besked på vår resa till Edinburgh från ARN nu på tisdag. 43 euro per person.
Min första option town uppgradering någonsin för övrigt.
Hoppas på positivt besked på hemresan med. Då till en kostnad på 63 euro per person.
 

Canadien

Medlem
Brukar det finnas fem uppgraderingssäten eller finns det bara en eller två per resa? Om jag uppgraderar vill jag såklart att alla i familjen får en plats.

Den enda referenspunkten jag har är att en 5-personers OT var dyrare per person än en enpersoners på samma sträcka och tid. Detta skulle kunna betyda att de 'första' ansökningarna är billigare, och att det finns en brytpunkt, kanske när 4 OT sålts då priset går upp, och att en bokning för 5 då faller över gränsen och alla stolar prissätts till det dyrare priset. Om det finns chans eller ej beror på bokningsläget, är det slutsålt i Business så minskar naturligtvis chanserna mer för en 5-paxbokning.

Allt ovan gäller longhaul, intra-EU verkar det mesta gå igenom
 

Majsan

Medlem
Den enda referenspunkten jag har är att en 5-personers OT var dyrare per person än en enpersoners på samma sträcka och tid. Detta skulle kunna betyda att de 'första' ansökningarna är billigare, och att det finns en brytpunkt, kanske när 4 OT sålts då priset går upp, och att en bokning för 5 då faller över gränsen och alla stolar prissätts till det dyrare priset. Om det finns chans eller ej beror på bokningsläget, är det slutsålt i Business så minskar naturligtvis chanserna mer för en 5-paxbokning.

Allt ovan gäller longhaul, intra-EU verkar det mesta gå igenom
Jag förstår. Ungefär hur mycket brukar man få betala för en uppgradering till business? Jag menar om man är ensam eller kanske med bara en reskompis.
 

SNIFF

Medlem
Jag förstår. Ungefär hur mycket brukar man få betala för en uppgradering till business? Jag menar om man är ensam eller kanske med bara en reskompis.
För att uppgradera min resa till HKG från Minus till Business kostade mig just nu 425 EUR, hemresan från Plus till Business kostar 205 EUR. Min erfarenhet är att det är samma pris-ish om man är en eller två i alla fall.
 

SNIFF

Medlem
Alltså vilket härligt forum! Jag har aldrig flugit business för det är så dyrt men nu när jag har hittat hit så tror jag att det är möjligt :)
Kul att du tycker det! Jag har lärt mig massvis och lärt känna kul människor!
Man ska dock vara medveten om att OT inte alltid går igenom. Det är så klart tråkigt om det inte går igenom men man kan ju alltid försöka. Det kokar ofta ner till följande uttryck:

"Om man vill flyga i business class, så ska man köpa en biljett för den klassen. Räkna aldrig med att bli uppgraderad."

Kan tyckas lite tråkigt men det gör att man inte blir jättebesviken om det inte går igenom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen