Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sänks priserna ju närmre man kommer resan? Jag och familjen ska åka till Tokyo i september men för tillfället kostar det 530 euro för business class. Vi är fem som åker så det skulle bli lite för dyrt. Brukar det finnas fem uppgraderingssäten eller finns det bara en eller två per resa? Om jag uppgraderar vill jag såklart att alla i familjen får en plats.

Sänks priserna ju närmre man kommer resan? Jag och familjen ska åka till Tokyo i september men för tillfället kostar det 530 euro för business class. Vi är fem som åker så det skulle bli lite för dyrt. Brukar det finnas fem uppgraderingssäten eller finns det bara en eller två per resa? Om jag uppgraderar vill jag såklart att alla i familjen får en plats.

Välkommen till forumet! Det är svårt att säga om Optiontown.

Min erfarenhet är att det alltid blir dyrare ju närmare resan man kommer.
OT fungerar så att alla i bokningen blir uppgraderade eller så blir ingen uppgraderad.

Prova att använda olika mailadresser för att se om du får annat pris.

Välkommen till forumet! Det är svårt att säga om Optiontown.

Min erfarenhet är att det alltid blir dyrare ju närmare resan man kommer.
OT fungerar så att alla i bokningen blir uppgraderade eller så blir ingen uppgraderad.

Prova att använda olika mailadresser för att se om du får annat pris.
Ok tack. Jag testar :)

Kollade priserna för Go>Business för ett par bokningar.
ARN-EWR i augusti €687 och ARN-LAX i sep €416. Tyckte det senare lät rätt prisvärt så jag slog till, samma pris även på returen i okt.
Däremot tycker jag €687 är rätt saftigt för EWR.

Sänks priserna ju närmre man kommer resan?
Normalt sett inte, men ingenting är skrivet i sten vad gäller OT.
Brukar det finnas fem uppgraderingssäten eller finns det bara en eller två per resa?
Svårt att säga - vi har väldigt lite data om bokningar för så många personer. Men givetvis minskar dina chanser eftersom ni är så många. Om det bara skulle finnas Max 4 platser blir ingen av er uppgraderad.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen