Silferlood
Medlem
Pep, jag har också hör det från andra men ingen orsak varför. Sen har jag hört att SAS kommer höja priset på standby upgrade inom snar framtid, inte så mycket som de gjorde förra gången hehe och fick ändra tillbaka igen!
Jag brukar vara där 3h+ före avgång. Det är inte alltid specialdisken öppnat då, men det brukar gå bra att be personalen i incheckningsdisken lämna meddelande då.
Påverkas mina chanser till en stand by upgrade med poäng om jag checkar in på nätet innan?
EDIT: Som OT tänker jag, där står det ju uttryckligen att man inte ska checka in innan man får besked från dem.
Nej, dina chanser för stand by upgrade påverkas nog inte nämnvärt, men dina chanser för opup minskar radikalt.
Ang att fråga incheckningspersonal - det brukar funka bra, men det händer att man blir hänvisad till specialdisken och att man i loungen bilr hänvisad till gaten. Jag vet inte varför det är så ibland. Torbjörn är väl EBP, så det är fullt förståligt att han alltid får hjälp oavsett var han frågar...
Ang att fråga incheckningspersonal - det brukar funka bra, men det händer att man blir hänvisad till specialdisken och att man i loungen bilr hänvisad till gaten. Jag vet inte varför det är så ibland. Torbjörn är väl EBP, så det är fullt förståligt att han alltid får hjälp oavsett var han frågar...
Det är rätt olika som du säger, i ORD har vi fått upgrade direkt vid checkin (vi hade en layover där och bara frågade checkin om upgrade, 3 timmar innan avgång, och fick ny bording kort direkt) andra gånger har dom hävisat oss till gate (även i loungen)
Hej
Har gjort mitt första försök med OT för en flight mellan ARN-ORD den 10 December (SK945). Uppgradering från Q-Eco till Business. Jag vet att det är lång tid kvar till avresa, men hur ser bokningsläget ut just nu? Vad är mina chanser till uppgradering.
/Martin
Hej,
Lite närmare avresa nu. Hur ser bokningsläget nu? Hoppas på OT annars blir det att försöka med poänguppgradering
/Martin
ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]
ORD Chicago O'Hare Intl IL US [KORD]
MON 10 Dec 2012
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------
SK 945 ARN 10:15 ORD 12:30 333 A0 C6 D6 J6 Z0 R0 Y9 S8 B0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N9
Damn it!
Thank you for using UTO. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK945 Stockholm - Chicago Dec 8