Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Catering brukar inte vara ett problem på SK-longhaul enligt min erfarenhet. Se till att vara på flygplatsen som din longhaul utgår ifrån i god tid så brukar det lösa sig.

Åker du från t.ex. LLA eller någon annan inrikes flygplats kan du be dem på den flygplatsen redan göra det och då hinner du ju automatiskt före flera som gör det på ARN.

Kan man göra detta upp till 22 timmar innan planet går eller hur långt i förväg kan man göra detta? Jag kom fram till att man först kunde checka in på mitt flyg till USA på eftermiddagen dagen före så det kanske inte ens är 22 timmar här?

Någon som vill vara vänlig och se hur det ser ut med platser på SK944 28/11 ORD - CPH? Enligt SAS hemsida är alla business slut sen mer än en månad, stämmer det? Isf är det väl bara hoppas på egen rad kvar...(inget besked från Optiontown än dock)

Via ARN funkar det kanske, men försök göra det via CPH och du är rökt. Tror snarare att danskarna sätter dig på svarta listan och gör allt för att du inte ska få en uppgradering om du gör så.

Hsh, uppgraderingarna görs på flygplatsen som flyget går ifrån, och iaf i stockholm har de ju en speciell desk som sköter alla specialsaker för EWR/ORD-flighterna, inkl uppgraderingar. Tror inget görs innan den öppnar.

Någon som vill vara vänlig och se hur det ser ut med platser på SK944 28/11 ORD - CPH? Enligt SAS hemsida är alla business slut sen mer än en månad, stämmer det? Isf är det väl bara hoppas på egen rad kvar...(inget besked från Optiontown än dock)

Det betyder inte att det inte finns platser kvar att uppgradera med poäng för. Se till att vara på plats i god tid på flygplatsen

Någon som vill vara vänlig och se hur det ser ut med platser på SK944 28/11 ORD - CPH?

Ser trångt ut där framme:

[KVS Availability Tool 7.0.8.R1/Platinum - Sabre: Availability/FS/US]
Kod:
ORD  Chicago O'Hare Intl IL US [KORD]
CPH  Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
WED  28 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------
SK         944     ORD   22:05     CPH   13:20     333      A0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y9 S0 B0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N0

Hsh, uppgraderingarna görs på flygplatsen som flyget går ifrån, och iaf i stockholm har de ju en speciell desk som sköter alla specialsaker för EWR/ORD-flighterna, inkl uppgraderingar. Tror inget görs innan den öppnar.

Hej, två frågor: vart hittar jag denna desk på ARN? och hur god tid rekommenderas? Lyfter 10:15 en lördag mot ORD, så tänker ju ändå vara där några timmar innan.

Hej, två frågor: vart hittar jag denna desk på ARN? och hur god tid rekommenderas? Lyfter 10:15 en lördag mot ORD, så tänker ju ändå vara där några timmar innan.

Till höger om de vanliga incheckningsdiskarna. De brukar ha en stor banner där också.

Jag brukar vara där 3h+ före avgång. Det är inte alltid specialdisken öppnat då, men det brukar gå bra att be personalen i incheckningsdisken lämna meddelande då.

ER der nogen som ved hvorfor flere selskaber forlader Optiontown? E.g. har Malaysia Airlines trukket sig ud

Till höger om de vanliga incheckningsdiskarna. De brukar ha en stor banner där också.

Jag brukar vara där 3h+ före avgång. Det är inte alltid specialdisken öppnat då, men det brukar gå bra att be personalen i incheckningsdisken lämna meddelande då.

fungerar som sagt lika bra med incheknings personalen el folket i loungen, har fått alla mina upgrades via personalen i loungen :)

fungerar som sagt lika bra med incheknings personalen el folket i loungen, har fått alla mina upgrades via personalen i loungen :)

Låter bra, men som statuslös träl blir det knepigt med loungen :) Tar det med incheckningspersonalen, då det ser ut att finnas gott om platser i Economy hyser jag inga större förhoppningar att min OT går igenom. Men vi får se!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen