Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ Claes L.
Congratulations! You have been upgraded to Business for your flight SK904 Newark - Stockholm, Oct 29
(Booking Reference-LH94U).
Jag förstår att ditt flyg EWR-ARN idag nu har blivit inställt pga Sandy. Hoppas det löser sig för er. Det borde ju också vara så att eftersom du nu har fått en ny utställd biljett i business så borde ni bokas om till business också när flygen kan komma igång igen, eller hur?

@ Claes L.

Jag förstår att ditt flyg EWR-ARN idag nu har blivit inställt pga Sandy. Hoppas det löser sig för er. Det borde ju också vara så att eftersom du nu har fått en ny utställd biljett i business så borde ni bokas om till business också när flygen kan komma igång igen, eller hur?

När jag jag blivit OT- uppgraderad ARN-CPH-BKK-SIN och CPH-BKK ställdes in bokades jag om i C CPH-FRA(SK)-SIN(SQ). Jag klagade inte :cool:

Hej

Har gjort mitt första försök med OT för en flight mellan ARN-ORD den 10 December (SK945). Uppgradering från Q-Eco till Business. Jag vet att det är lång tid kvar till avresa, men hur ser bokningsläget ut just nu? Vad är mina chanser till uppgradering.

/Martin

Så här ser det ut idag:
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/9 R/0 Y/9 S/9 B/9 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/9 K/9 L/9 T/9 G/9 N/0

Alltså gott om platser i alla bokningsklasser, men det är ju lång tid kvar.

Sådärja! I morse kom mailet om att uppgradering till Economy Extra gått igenom på SK945 ARN-ORD den 3 nov. €155 kostade den.

Hade du begärt uppgradering till business också eller bara till Economy Extra? Själv åker jag ARN-EWR den 7 och begärt uppgradering till båda klasserna. Väntar med spänning på besked! Är dock orolig över hur vi ska ta oss in till Manhattan då jag hört att taxi är mer eller mindre omöjligt att få tag på nu efter Sandy. Hoppas du får en trevlig resa!

Jag hade bara begärt till Extra, jag tyckte inte 370 dollar var värt det på en dagflygning personligen. Önskar dig en trevlig resa och lycka till med OT-spelet :)
Hade du begärt uppgradering till business också eller bara till Economy Extra? Själv åker jag ARN-EWR den 7 och begärt uppgradering till båda klasserna. Väntar med spänning på besked! Är dock orolig över hur vi ska ta oss in till Manhattan då jag hört att taxi är mer eller mindre omöjligt att få tag på nu efter Sandy. Hoppas du får en trevlig resa!

Mitt tips är att ta bussen Newark Airport Express in till Manhattan istället, mycket billigare ($16 enkel, $28 tor) och stannar på tre olika stopp centralt på Manhattan. Olympia Trails | Newark Airport Express
Blev själv uppgraderad tillsammans med tre ytterligare familjemedlemmar på utresan OSL-EWR den 25 okt och nu även på hemresan (alla fyra) EWR-OSL idag. Economy till business båda sträckorna. Är helnöjd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen