Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chansen minskar inte. Uppgraderingen prioriterar C över Y.

Vet du hur den prioriterar detta om det är flera som vill uppgradera?
Tänkt scenario
Om det finns en plats i C och en i Y och två har anmält intresse till Optiontown.
En har valt C och en har valt C och Y.
Vem får C platsen? Den som anmälde först eller den som bara har valt C?

Nu har man hamnat i ett litet dilemma. Har bokat cph-ewr om ca 2 veckor och pga lite olika skäl (bl.a den rådande situationen) har vi beslutat att avboka då vi har ett giltigt skäl från försäkringsbolaget. Jag har dock redan uppgraderat utresan med Optiontown. Är det någon här som har erfarenhet om det kan strula att få tillbaka pengarna om man avbokar sin resa? Sen funderar vi på att omboka i dec till samma eller annan SAS destination och ev använda poäng. Har läst att man inte kan standby uppgradera dessa men är det någon som vet om man kan köra optiontown på det?

Jag ska pröva lyckan med Optiontown för första gången på resan EWR-ARN med SK904 på måndag den 12 november. Har fyllt i både Eko + och Business. Jag undrar om någon kan kolla hur mina odds ser ut!

Ser ut så här:

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------
SK 904 EWR 17:55 ARN 07:40 333 A0 C9 D9 J9 Z0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9

Jag räknar till elva tomma plaser i M på seatmap just nu. Däremot gott om plats i Y och C. Oddsen är inget jag är expert på, men känns spontant lovande.

Fick bekräftelse i morse på uppgradering från Fixed Economy (T) till business nu på lördag 10/11. Så här såg det ut igår enligt Expertflyer:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SK 903 ARN 10:40 EWR 13:35 333 A0 C9 D9 J0*Z0 R0 Y9 S0 B0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N0
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bokade och anmälde till OT redan i mitten av augusti, betalade 415$ enkel och hade också inkluderat Economy Extra (hade kostat 187$)

Bokade och anmälde till OT redan i mitten av augusti, betalade 415$ enkel och hade också inkluderat Economy Extra (hade kostat 187$)

Antar att du betalade på den amerikanska sidan (priser i $, inte €) för att kunna pröjsa direkt med Amex? När jag gjorde en OT-anmälan häromdagen kollade jag, och priserna i US$ var iaf en 5-10% över de i EUR, kollade du om det var ung samma när du bokade?

Ett tips annars är att pröjsa via Paypal, då kan man dra det på sitt Amex... risken finns ju att återbetalningen vid utebliven uppgradering hamnar på ett Paypalkonto, jag vet inte hur det funkar eftersom du gör en direkt "motdebitering" på ditt Amex - oavsett är det en risk jag är beredd att ta, då jag handlar en del med Paypal så jag kan förbruka de pengarna rätt snart om så blir fallet.

Antar att du betalade på den amerikanska sidan (priser i $, inte €) för att kunna pröjsa direkt med Amex? När jag gjorde en OT-anmälan häromdagen kollade jag, och priserna i US$ var iaf en 5-10% över de i EUR, kollade du om det var ung samma när du bokade?

Exakt, jag ville betala med mitt Amex. Jag reagerade inte över att det skilde sig åt prismässigt men gjorde heller ingen noggrann koll.

Tack Karho
Om jag skulle få igenom en uppgradering innebär det då att jag får ta med en extra incheckad väska gratis som om jag köpt biljetten på vanligt vis? (för det är väl 2 väskor både i eko extra o business)
Jag tycker för övrigt att oddsen ser ganska bra också

Tack Karho
Om jag skulle få igenom en uppgradering innebär det då att jag får ta med en extra incheckad väska gratis som om jag köpt biljetten på vanligt vis? (för det är väl 2 väskor både i eko extra o business)
Jag tycker för övrigt att oddsen ser ganska bra också

Jo, fast eftersom inte uppgraderingen av båda benen på resan sker samtidigt så kan det ju vara farligt att ha med sig dubbla väskor ut.

Å andra sidan, om man uppgraderar en hemresa efter en shoppingweekend i NY är det ju kanske praktiskt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen