Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antar att du betalade på den amerikanska sidan (priser i $, inte €) för att kunna pröjsa direkt med Amex? När jag gjorde en OT-anmälan häromdagen kollade jag, och priserna i US$ var iaf en 5-10% över de i EUR, kollade du om det var ung samma när du bokade?

Ett tips annars är att pröjsa via Paypal, då kan man dra det på sitt Amex... risken finns ju att återbetalningen vid utebliven uppgradering hamnar på ett Paypalkonto, jag vet inte hur det funkar eftersom du gör en direkt "motdebitering" på ditt Amex - oavsett är det en risk jag är beredd att ta, då jag handlar en del med Paypal så jag kan förbruka de pengarna rätt snart om så blir fallet.

Vid en återbetalning till PayPal sätts pengarna in på det kortkonto man angett som " primary". Här finns en möjlighet att tjäna mkt EB poäng på ett kombinerat EB/amEx-kort: Man betalar uppgraderingen med det via PayPal, sen byter man primary till ett annat kort, t ex sitt bankkort och då vid en ev. utebliven uppgradering kommer pengarna tillbaka på det kortet och man får ingen kreditering på sitt AmEx som i så fall skulle lett till färre EB-poäng.

Jag fick just ett trevligt mail!
Jag är nu bokad i Z klass på EWR til ARN den 12 november.

Om jag går in på SAS sida och tittar på min bokning så står det nu att jag har sittplats 1B. Är det någon som vet om det är en bra plats eller skall jag försöka byta? Om jag inte gör någonting är jag då garanterad den platsen jag har?

Jag är riktigt glad just nu och tänker genast gå ut på stan och köpa en extra väska så man kan handla lite extra

Jag gick just in på Optiontown där står det att min uppgradering is pending? Brevet jag fick var från SAS vad gäller?

Last edited:
Om jag går in på SAS sida och tittar på min bokning så står det nu att jag har sittplats 1B. Är det någon som vet om det är en bra plats eller skall jag försöka byta? Om jag inte gör någonting är jag då garanterad den platsen jag har?

Jag är riktigt glad just nu och tänker genast gå ut på stan och köpa en extra väska så man kan handla lite extra

Jag gick just in på Optiontown där står det att min uppgradering is pending? Brevet jag fick var från SAS vad gäller?

Du är nog hyfsat garanterad den platsen, jag skulle behålla den. 1A brukar vara reserverad fram till checkin (för ev resande med spädbarn tror jag), så det finns en chans att du får sitta själv.

Nya väskan köper du såklart på plats i NYC. Exempelvis Macys har bra sortiment av reseeffekter...

SAS nya biljett gäller. Ofta kommer Optiontownmailen senare, eftersom SAS gör själva uppgraderingen och skickar bekräftelse till OT, som först efter det kan berätta för dig...

Fick en OT från M till C på SK 972 nu på måndag, inget meddelande från SAS, men kom ett från Optiontown, gick även bra på utresan med OT två försök och två lyckade det blir väl 200% utdelning?:rolleyes:

Biljetten kostade från början 5.497:- ( under SAS erbjudande i april) plus två gånger 285 euro för OT

0/3 för mig nu att uppgradera till business på CPH - EWR t/r och CPH - ORD. På den sista resan, som jag gjorde igår, var där t.o.m. 8 businessplatser lediga när jag fick mitt nej från OptionTown. Hur är det möjligt?

Väl på flygplatsen försökte jag uppgradera med poäng, men det gick inte eftersom folk från economy extra gjorde det och tog alla platser före mig. Nästa gång jag åker till Vegas får det bli utan SAS helt enkelt. Gillade möjligheten att kunna uppgradera till business men det verkar inte hända så då är det bättre att flyga London - Vegas direkt.

0/3 för mig nu att uppgradera till business på CPH - EWR t/r och CPH - ORD. På den sista resan, som jag gjorde igår, var där t.o.m. 8 businessplatser lediga när jag fick mitt nej från OptionTown. Hur är det möjligt?

Egentligen är det väl affärshemligheter, men den rådande övertygelsen bland oss som hänger på såna här sajter är att SAS erbjuder OT-uppgraderingar när Economy är eller befaras bli överbokat. För att tjäna en extra slant istället för att skänka bort op-ups.

Väl på flygplatsen försökte jag uppgradera med poäng, men det gick inte eftersom folk från economy extra gjorde det och tog alla platser före mig. Nästa gång jag åker till Vegas får det bli utan SAS helt enkelt. Gillade möjligheten att kunna uppgradera till business men det verkar inte hända så då är det bättre att flyga London - Vegas direkt.

Min erfarenhet är att om det finns plats så görs poänguppgraderingar i första hand efter EB-status och i andra hand efter först-till-kvarn. Sa gatepersonalen att det berodde på att de satt i Y och du i M?

Ok det kanske stämmer. Tyckte det lät som här att många fick uppgradering. Sen en av gångerna var faktiskt economy överfullt, men det kan såklart business också varit.

Ja, vid gaten fick en person före mig i kön uppgradering. När jag frågade varför han fick så fick jag som svar att economy extra hade företräde.

Missad uppgradering på BKK-CPH, att alla kabinklasser hade gott om plats stärker tesen ovan.

Eller så hade SAS-folket lite för mycket annat att tänka på de senaste dagarna för att bry sig om Optiontown-listan... Hade annars hoppats på att det var alla-pengar-in som gällde.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen