Göran Eriksson
Medlem
Antar att du betalade på den amerikanska sidan (priser i $, inte €) för att kunna pröjsa direkt med Amex? När jag gjorde en OT-anmälan häromdagen kollade jag, och priserna i US$ var iaf en 5-10% över de i EUR, kollade du om det var ung samma när du bokade?
Ett tips annars är att pröjsa via Paypal, då kan man dra det på sitt Amex... risken finns ju att återbetalningen vid utebliven uppgradering hamnar på ett Paypalkonto, jag vet inte hur det funkar eftersom du gör en direkt "motdebitering" på ditt Amex - oavsett är det en risk jag är beredd att ta, då jag handlar en del med Paypal så jag kan förbruka de pengarna rätt snart om så blir fallet.
Vid en återbetalning till PayPal sätts pengarna in på det kortkonto man angett som " primary". Här finns en möjlighet att tjäna mkt EB poäng på ett kombinerat EB/amEx-kort: Man betalar uppgraderingen med det via PayPal, sen byter man primary till ett annat kort, t ex sitt bankkort och då vid en ev. utebliven uppgradering kommer pengarna tillbaka på det kortet och man får ingen kreditering på sitt AmEx som i så fall skulle lett till färre EB-poäng.