Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

PetrelliDK

Medlem
Är du säker på att det är bokningsklass C?
Har använt mig av OT några gånger och alltid blivit uppgraderad till A. Vad jag förstått av skriverierna på forumet är jag inte ensam.

Jag är absolut ingen expert, men jag har uppfattat det som C är kabinklass och A är bokningsklassen.
Plus intra-EU har alltid genererat 1500 EB till mitt konto. Aldrig fått 2000 poäng vilket motsvarar C.
2/2 OT Intra EU upgraded som begge har været indenfor de sidste 2 uger, og begge booket ind i C(Z) som har givet 2000 points. Har endnu en imorgen som er gået igennem i samme booking class.
 

PetrelliDK

Medlem
Hej, första inlägget för mig här!

Har ett trevligt mål att bli EBG kund innan jul och flyger en del mellan de nordiska länderna samt inrikes. Körde min första OT test i förrgår för en T&R ARN-CPH imorgon och blev uppgraderad efter två timmar :)

Jag antar att chansen att bli uppgraderad är större en lördag än en måndag på samma sträcka kl17? Jag betalade alltså 350kr enkel för uppgradering samt 400 för biljetten, alltså 750kr för en PLUS biljett med 1000 poäng, det är riktigt bra det :)
Hej Alexander, velkommen til! Satser du på at blive EBG via Segments eller points? Der har været mange her inde som har argumenteret for at intra Nordic OT upgrades ikke gir så meget mening med mindre man virkelig har brug for et par tusinde point.
 

paronsson

Medlem
Forumdebut!
En fråga ang. OT - har läst igenom många av inläggen här och det verkar som de flesta får extra poäng för sina OT-uppgraderingar.
Jag har inte fått igenom det på en resa ARN - EWR som uppgraderas från Go till Plus, varken automatiskt eller via kundtjänst som (surt) påpekade att det inte ger extra poäng.

Ska jag stå på mig mot kundtjänst eller vad är det som gäller?
Har hänt mig ett antal gånger och varje gång har kundtjänsten hos OT fixat det. Skicka ett mail dit och bifoga en skärmdump från Ditt Eurobonus konto som visar att poängen är fel så fixar det sig. Det har tagit allt mellan 2 timmar och en vecka att få poängen.
 

agehall

Medlem
2/2 OT Intra EU upgraded som begge har været indenfor de sidste 2 uger, og begge booket ind i C(Z) som har givet 2000 points. Har endnu en imorgen som er gået igennem i samme booking class.

C är kabinklass och Z är bokningsklass där. Hade du blivit bokad i bokningsklass C hade det stått C(c) på boardingkortet.
 
Hej Alexander, velkommen til! Satser du på at blive EBG via Segments eller points? Der har været mange her inde som har argumenteret for at intra Nordic OT upgrades ikke gir så meget mening med mindre man virkelig har brug for et par tusinde point.

Tack PetrelliDk! Kommer köra via points detta år då jag har precis sålt en bostad via bjurfors och får in 30,000 poäng samt tänkte skaffa ett nytt kreditkort som Elite, så då är det typ klart ;)

Tänkte köra HKG/PVG i vinter hur stor är sannolikheten att få en uppgradering på dem rutterna? Kanske en omöjlig fråga...
 
Tack PetrelliDk! Kommer köra via points detta år då jag har precis sålt en bostad via bjurfors och får in 30,000 poäng samt tänkte skaffa ett nytt kreditkort som Elite, så då är det typ klart ;)

Tänkte köra HKG/PVG i vinter hur stor är sannolikheten att få en uppgradering på dem rutterna? Kanske en omöjlig fråga...
Du vet om att Bjurfors bara är extrapoäng, som inte är statusgrundande? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen