Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

MTheC

Medlem
Det beror väl på vilken bokningsklass du hade innan OT och vilken du fick. Go flex har samma intjäning som Plus saver
Stämmer att det beror på bokningsklassen men när jag frågade OT så fick jag till svar att man uppgraderas till högsta bokningsklassen inom PLUS. Jag har kollat och det verkar stämma för mig (har alltid fått C-klass).
 

Ormen

Medlem
Stämmer att det beror på bokningsklassen men när jag frågade OT så fick jag till svar att man uppgraderas till högsta bokningsklassen inom PLUS. Jag har kollat och det verkar stämma för mig (har alltid fått C-klass).

Är du säker på att det är bokningsklass C?
Har använt mig av OT några gånger och alltid blivit uppgraderad till A. Vad jag förstått av skriverierna på forumet är jag inte ensam.

Jag är absolut ingen expert, men jag har uppfattat det som C är kabinklass och A är bokningsklassen.
Plus intra-EU har alltid genererat 1500 EB till mitt konto. Aldrig fått 2000 poäng vilket motsvarar C.
 

MTheC

Medlem
Är du säker på att det är bokningsklass C?
Har använt mig av OT några gånger och alltid blivit uppgraderad till A. Vad jag förstått av skriverierna på forumet är jag inte ensam.

Jag är absolut ingen expert, men jag har uppfattat det som C är kabinklass och A är bokningsklassen.
Plus intra-EU har alltid genererat 1500 EB till mitt konto. Aldrig fått 2000 poäng vilket motsvarar C.

Ska inte heller säga att jag är expert men det har tydligt angetts C som bokningsklass och jag har fått 2500 poäng (har EBD) per segment intra-EU. Har senaste året utnyttjat minst vid tjugo tillfällen och har varit så varje gång för mig. Kan ju dock vara så att jag haft tur men med tanke på hur många gånger det varit och att jag fick svar från OT kundtjänst att det skulle vara i C så hoppas jag att det alltid är så.
 
Hej, första inlägget för mig här!

Har ett trevligt mål att bli EBG kund innan jul och flyger en del mellan de nordiska länderna samt inrikes. Körde min första OT test i förrgår för en T&R ARN-CPH imorgon och blev uppgraderad efter två timmar :)

Jag antar att chansen att bli uppgraderad är större en lördag än en måndag på samma sträcka kl17? Jag betalade alltså 350kr enkel för uppgradering samt 400 för biljetten, alltså 750kr för en PLUS biljett med 1000 poäng, det är riktigt bra det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen