Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant Paby. Det är ju bra att veta inför framtiden. Det innebär ju då i princip att OT bara hanterar pengar åt SAS, vilket känns lite förvånande.

Tror inte vi ska skylla "OT-problemen" på SAS IT utan snarare ditt andra förslag.. ;)

Som jag indikerade tidigare, så är jag inbokad på ARN-EWR 3.9. Någon annan? :)

Flyget visar 0 tillgänglighet i alla klasser på flightstats, dvs min OT uppgradering ser lovande ut. Nu är jag redan inbokad i Y+. Men nu undrar jag vad som händer om M är rejält överbokat, och både Y+ och C har stolar lediga. Finns det då en risk att OT uppgraderingar M till C går igenom, men min uppgradering Y+ till C inte gör det? Eller skulle de då uppgradera M till Y+ och Y+ till C? Erfarenheter?

Intressant Paby. Det är ju bra att veta inför framtiden. Det innebär ju då i princip att OT bara hanterar pengar åt SAS, vilket känns lite förvånande.

Jo, dom är bara broker med en begränsad, men nödvändig, roll då SAS IT lär ha större problem att riva i på dagarna än att bygga den front-end som OT hade färdig så utan OT hade det väl inte blivit nånting alls istället. :)

Är det värt €658 för att eventuellt gå M->C t/r på ARN-EWR?

Eller ska man blåsa av en 30k + 30k bonuspoäng istället? Halverar nästan mitt konto då.

Vad kostade det?

Hej Stefan

Vi köpte resan när SAS kom med sitt erbjudande så vi betalade 3995 pp Economy och OT:n gick på 2100 pp. Så i det stora hela så pynta vi 4100 enkel resa i business. Väldigt prisvärt tycker jag :) Skall skriva en reserapport om resan när jag får tid.

Ps/ Blev 7400 poäng enkel resa..

/flapps

Last edited:
Nu är statistiken för mig på OT väldigt låg när det gäller lyckade uppgrades :( ... Inte heller hem från PVG igår gick den igenom. Det blev att blåsa 20000 EBPs istället... 16 tomma stolar i C klass var det....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen