Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Det är rätt sjukt egentligen, kostar 12 000kr att köpa 60 000p. Har man högsta nivån på Fly Premium med MC så kan man med de poängen boka en full avbokgningsbar (och ändringsbar i mån av plats) business biljett ToR... Rätt ok pris faktist. Nu tjänar man ju inga poäng på resan, utöver de poängen man får man man köper poängen ;)

Stämmer, dock måste man oftast boka väldigt långt i förväg då award biljetter med SK i C till LAX inte växer på träd direkt...

Det är rätt sjukt egentligen, kostar 12 000kr att köpa 60 000p. Har man högsta nivån på Fly Premium med MC så kan man med de poängen boka en full avbokgningsbar (och ändringsbar i mån av plats) business biljett ToR... Rätt ok pris faktist. Nu tjänar man ju inga poäng på resan, utöver de poängen man får man man köper poängen ;)

Absoult, jag tänkte iofs lite mer generelt på alla SAS destinationer. Och 1 plats är inte helt ovanligt att det finns...

Ni med erfarenhet av SK och upgrade vid gate.
Plusgrade startar på 25.000p eller 7000:- för Plus-> business.

Poängen känns rimliga men pengarna högt.
Är EBD och vill på ett vis avvakta och se om jag får CU. Men om det inte är fallet blir det uppgradering vid gate (om det finns plats) men 25.000 poäng, är det ett vanligt pris i gate?

Ni med erfarenhet av SK och upgrade vid gate.
Plusgrade startar på 25.000p eller 7000:- för Plus-> business.

Poängen känns rimliga men pengarna högt.
Är EBD och vill på ett vis avvakta och se om jag får CU. Men om det inte är fallet blir det uppgradering vid gate (om det finns plats) men 25.000 poäng, är det ett vanligt pris i gate?

35.000 är priset för Plus->Business i gate (eller vid checkin görs det oftast på outstations), och då får man inte poäng för den uppgraderade klassen utan bara poäng enligt ursprungsbokning.

Ja det går bra, om du syftar på longhaul och du vill uppgradera till Business. De bryr sig inte om vilken typ av biljett du har.

Tack för svaret. Det var som jag trodde då, men jag blev förvirrad när jag läste på SAS hemsida eftersom det står på ett sätt som antyder att det bara går för bokningsklasser (Y,S,B) och inte t.ex. P och A. Jag har bokningsklass A.

e5rWEMU.png

Tack för svaret. Det var som jag trodde då, men jag blev förvirrad när jag läste på SAS hemsida eftersom det står på ett sätt som antyder att det bara går för bokningsklasser (Y,S,B) och inte t.ex. P och A. Jag har bokningsklass A.

e5rWEMU.png
Det där är väl uppgradering i förväg som är garanterad, den kräver dock höga bokningsklasser. På samma sätt som du kan uppgradera en lufthansa flight med eurobonuspoäng om du har dessa höga bokningsklasser.

Toppen