Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Jag frågade om uppgradering från Plus till Business i Chicago (ORD-ARN). 1199 dollar ville de ha (notera att jag hade kunnat köpa en helt ny biljett i business för den summan, och detta skulle vara kostnaden för att uppgradera från plus som man redan betalat x tusen för?!). Blev också ett stort nej tack!
Galet dyrt! Jag betalade 499 från Chicago i höstas.

Galet dyrt! Jag betalade 499 från Chicago i höstas.
35,000 poäng kostar det från Plus till Business och eftersom priset hos SAS för att köpa poäng är 20 öre styck så borde 7,000 SEK vara ett rimligt pris i cash.
Jag tvivlar på att du hade kunnat köpa en ny biljett i Business class för den summan (1.199 USD) även om du hade en underliggande biljett som kostade x tusen kronor.

SAS Business enkelbiljett mellan Chicago - Stockholm med avgång samma dag kostar 6.923 USD exkl. skatter.
Eftersom uppgradering sker samma dag som avgångsdagen så får man jämföra priset med biljetten som har liknande villkor.

Visa bifogad bild 71495

Som @agehall brukar att säga, vill man sitta i en viss kabinklass så får man köpa det från början.

Jag håller dock med att priset (1.199 USD) för uppgradering från SAS Plus till SAS Business är dyrt.
Kör SAS med dynamisk priser på cash uppgradering?

Kör SAS med dynamisk priser på cash uppgradering?
Jag misstänker att det handlar om antingen ett uppgraderingserbjudande elller så är det i praktiken fare difference som gäller.

Dvs när det gynnar SAS eller de har lite folk ombord så kan man få köpa en uppgradering till vettigt pris men annars är det snordyrt.

Betalade 849 USD för en uppgradering från Go till Business i höstas. Relativt sett en billig affär då en enkelbiljett i Plus hade kostat över 3000 USD. Blev mer förmånligt att köpa en Go tur och retur för cirka 1000 USD och uppgradera den i gaten.

Toppen