Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Eller så känner SAS att det finns ett behov av att få in 3000DKK i kassan oavsett om biljetten är en bonusbiljett eller inte. Planet verkar i alla fall inte överbokat. Det är just nu 20 av 56 platser tagna i Y och 12 av 32 platser i C enligt ExpertFlyer. Jag vet att det är en ögonblicksbild som inte visar en sann bild av hur belagt planet är men det ger i alla fall en indikation när det är 20 timmar innan avgång och incheckningen är öppen.

Eller så känner SAS att det finns ett behov av att få in 3000DKK i kassan oavsett om biljetten är en bonusbiljett eller inte.
Nej, det kan ju vara något de testar såhär i semstertider när det är mycket folk i Eco men lägre beläggning i Plus och framförallt C. Det är första gången jag får en "push" via SMS.

Last edited:
Nej, det kan ju vara något de testar såhär i semstertider när det är mycket folk i Eco men lägre beläggning i Plus och framförallt C. Det är första gången jag får en "push" via SMS.
Tror att detta system har varit igång ett tag. Min vän uppgraderade sin bonusbiljett för pengar vid incheckningen i apr 2017 mellan HKG-ARN.

Några har nog nappat på uppgraderingserbjudandet då det nu är 17 mot tidigare 20 upptagna platser i Y på morgondagens flyg CPH-IAD. :) Fortfarande 12 upptagna platser i C vilket tyder på att de uppgraderade passagerarna inte ännu seatat sig. (Eller så har de hoppat av...) Drygt 20 lediga platser i M. Allt enligt ExpertFlyer och med samma disclaimer som ovan ;)

Några har nog nappat på uppgraderingserbjudandet då det nu är 17 mot tidigare 20 upptagna platser i Y på morgondagens flyg CPH-IAD. :) Fortfarande 12 upptagna platser i C vilket tyder på att de uppgraderade passagerarna inte ännu seatat sig. (Eller så har de hoppat av...) Drygt 20 lediga platser i M. Allt enligt ExpertFlyer och med samma disclaimer som ovan ;)
Eller CU till Business

Utifall nån är nyfiken...
Testade precis uppgradering i gate CPH-IAD, från Go till Plus.
4000DKK eller 25K poäng ville de ha.

Sa nej tack men fick en omplacering till vad som förhoppningsvis blir en singelplats då det är många lediga stolar i skrivande stund.

ARN-HKG om en vecka, kan man uppgradera vid gate på Arlanda och vad kan det kosta (både poäng och cash)? 38000 på Plusgrade nu för Go - Business och 15000 för Go - Plus.

ARN-HKG om en vecka, kan man uppgradera vid gate på Arlanda och vad kan det kosta (både poäng och cash)? 38000 på Plusgrade nu för Go - Business och 15000 för Go - Plus.
50k är det väl vid gate nuförtiden för Go-Business. På Arlanda är det servicedesken i F-piren som hanterar detta, men ibland kan checkin, loungen och servicedisken under loungen hjälpa till, så fråga på alla ställen.

Toppen