Nej, det kan ju vara något de testar såhär i semstertider när det är mycket folk i Eco men lägre beläggning i Plus och framförallt C. Det är första gången jag får en "push" via SMS.Eller så känner SAS att det finns ett behov av att få in 3000DKK i kassan oavsett om biljetten är en bonusbiljett eller inte.
Tror att detta system har varit igång ett tag. Min vän uppgraderade sin bonusbiljett för pengar vid incheckningen i apr 2017 mellan HKG-ARN.Nej, det kan ju vara något de testar såhär i semstertider när det är mycket folk i Eco men lägre beläggning i Plus och framförallt C. Det är första gången jag får en "push" via SMS.
Eller CU till BusinessNågra har nog nappat på uppgraderingserbjudandet då det nu är 17 mot tidigare 20 upptagna platser i Y på morgondagens flyg CPH-IAD.Fortfarande 12 upptagna platser i C vilket tyder på att de uppgraderade passagerarna inte ännu seatat sig. (Eller så har de hoppat av...) Drygt 20 lediga platser i M. Allt enligt ExpertFlyer och med samma disclaimer som ovan
![]()
Det var ett saftigt pris får man säga.4000DKK
50k är det väl vid gate nuförtiden för Go-Business. På Arlanda är det servicedesken i F-piren som hanterar detta, men ibland kan checkin, loungen och servicedisken under loungen hjälpa till, så fråga på alla ställen.ARN-HKG om en vecka, kan man uppgradera vid gate på Arlanda och vad kan det kosta (både poäng och cash)? 38000 på Plusgrade nu för Go - Business och 15000 för Go - Plus.