Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Är det bara service center som uppgraderar mot cash/points på SAS USA-flygningar eller gör dem det även vid gaten? Fick ett SMS om att uppgradera efter passkontrollen för mitt flyg idag.

ARN-LAX Go => Plus 3.999 kr/35.000 EB...nej, tack.:mad: SÅ skön är inte Plus. Kanske jag borde ha frågat om Go => Business också men redan vid första förfrågan verkade kvinnans attityd vara att ”det där har du inte råd med ändå” :rolleyes:

Och dags att boarda innan flyget åker utan mig...

Hej.

Ska åka CPH-MIA 5 jan. Jag har precis fått Sas EB gold och bokat denna resa som en bonusresa från mina poäng från mitt amex.

När det kommer till uppgradering på planet, kan man (om det finns plats) uppgradera på flygplatsen? Någon som vet vad det kostar ca? Bokade sas go, är intresserad av plus. Nu hittar jag endast ”bud” sidan
Vi är 3 st som har bokat med cash, 2 med poäng. Det är intressant att få veta vad det kostar med cash, inte poäng.

Hur är det annars om det finns lediga stolar i exempelvis sas plus ombord? Uppgraderar dem då ombord på planet eller dem låter stolarna stå tomma?

Spelar det roll att jag har EBG för uppgradering? Ger det mig någon fördel?

Ha en fin söndag !

Hej.

Ska åka CPH-MIA 5 jan. Jag har precis fått Sas EB gold och bokat denna resa som en bonusresa från mina poäng från mitt amex.

När det kommer till uppgradering på planet, kan man (om det finns plats) uppgradera på flygplatsen? Någon som vet vad det kostar ca? Bokade sas go, är intresserad av plus. Nu hittar jag endast ”bud” sidan
Vi är 3 st som har bokat med cash, 2 med poäng. Det är intressant att få veta vad det kostar med cash, inte poäng.

Hur är det annars om det finns lediga stolar i exempelvis sas plus ombord? Uppgraderar dem då ombord på planet eller dem låter stolarna stå tomma?

Spelar det roll att jag har EBG för uppgradering? Ger det mig någon fördel?

Ha en fin söndag !
Du kan uppgradera i gate i mån av plats, där brukar det vara first come first serve som gäller. Ibland kan de även göra detta i loungen i Köpenhamn men det kräver att flighten inte lämnats över till gate vilket görs några timmar innan avgång.
Vad priset är i cash låter jag vara osagt då det kan vara lite flexibelt men jag skulle gissa på omkring 2000 SEK (vad det nu blir i DKK).

Väl ombord så görs inga uppgraderingar, om det nu inte skulle vara av någon specifik anledning som att dins tol kanske är trasig och inte finns någon annan ledig stol, då kan de flytta upp dig till en annan kabin. Men all uppgradering sköts annars inann man går på planet.

Att du är EBG spelar tyvärr ingen roll då det oftast är first come first serve. Någon gång har det rapporterats att de håller platser till de som är EBG eller bättre, men det hör till ovanligheterna om vad som rapporteras.

Plusgrade funkar inte på bonusbiljetter, i alla fall inte de gånger jag har testat att skriva in bokningsreferensen.
Jag har inte provat själv, men i tråden om Plusgrade är det flera som rapporterat att de kan bjuda med Plusgrade. Kanske bara går på shorthaul, eller tvärt om, eller så har de ändrat.

Toppen