Nej, för vid CU får man inte baspoäng för till-klassen. Plusgrade kan ha ett högre värde ur status-aspekt.Nackdelen är ju att man KANSKE får en CU och då är plusgrade förjäves.
Så är det. Fast jag får 11250 poäng för Go och behöver drygt 6000 för EBG innan 31/1 så just det är inte så viktig för min del på den här resan.Nej, för vid CU får man inte baspoäng för till-klassen. Plusgrade kan ha ett högre värde ur status-aspekt.
Courtesy Upgrade får man väl alltid i förväg och inte vid gate??Får man inte CU vid gate kan man ju då försöka med poäng tänkte jag.
Oj ja så kan det vara (aldrig fått så osäker). Jag tänkte på det klassiska "BEEP, Oh Mr Brandten. You have a new seat".Courtesy Upgrade får man väl alltid i förväg och inte vid gate??
Det är en op-up.Oj ja så kan det vara (aldrig fått så osäker). Jag tänkte på det klassiska "BEEP, Oh Mr Brandten. You have a new seat".![]()
Ja den ska väl komma på mail i förväg.Courtesy Upgrade får man väl alltid i förväg och inte vid gate??
Utifall nån är nyfiken...
Testade precis uppgradering i gate CPH-IAD, från Go till Plus.
4000DKK eller 25K poäng ville de ha.
Jag tvivlar på att du hade kunnat köpa en ny biljett i Business class för den summan (1.199 USD) även om du hade en underliggande biljett som kostade x tusen kronor.Jag frågade om uppgradering från Plus till Business i Chicago (ORD-ARN). 1199 dollar ville de ha (notera att jag hade kunnat köpa en helt ny biljett i business för den summan, och detta skulle vara kostnaden för att uppgradera från plus som man redan betalat x tusen för?!). Blev också ett stort nej tack!