Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Tackar! Kör plusgrade och hela baletten. Nackdelen är ju att man KANSKE får en CU och då är plusgrade förjäves. Får man inte CU vid gate kan man ju då försöka med poäng tänkte jag.

Sover fint i ekonomi egentligen men har inte testat SAS nya Plus så vi får se.

Utifall nån är nyfiken...
Testade precis uppgradering i gate CPH-IAD, från Go till Plus.
4000DKK eller 25K poäng ville de ha.

Jag frågade om uppgradering från Plus till Business i Chicago (ORD-ARN). 1199 dollar ville de ha (notera att jag hade kunnat köpa en helt ny biljett i business för den summan, och detta skulle vara kostnaden för att uppgradera från plus som man redan betalat x tusen för?!). Blev också ett stort nej tack!

Jag frågade om uppgradering från Plus till Business i Chicago (ORD-ARN). 1199 dollar ville de ha (notera att jag hade kunnat köpa en helt ny biljett i business för den summan, och detta skulle vara kostnaden för att uppgradera från plus som man redan betalat x tusen för?!). Blev också ett stort nej tack!
Jag tvivlar på att du hade kunnat köpa en ny biljett i Business class för den summan (1.199 USD) även om du hade en underliggande biljett som kostade x tusen kronor.

SAS Business enkelbiljett mellan Chicago - Stockholm med avgång samma dag kostar 6.923 USD exkl. skatter.
Eftersom uppgradering sker samma dag som avgångsdagen så får man jämföra priset med biljetten som har liknande villkor.

rps20180114_140536.jpg

Som @agehall brukar att säga, vill man sitta i en viss kabinklass så får man köpa det från början.

Jag håller dock med att priset (1.199 USD) för uppgradering från SAS Plus till SAS Business är dyrt.

Toppen