En liten update på den här historien: häromdagen pratade jag med en agent på BA (sthlm) som hade vänligheten att requesta två award seats (det såg inte ut att finnas några lediga när jag sökte på BA-sajten men flighten såg å andra sidan inte så full ut). Dagen efter såg jag att requesten gått igenom och sätena nu var uppgraderade till Club World. Då så. Nu behövde jag bara betala för upgraden med mina Avios:
För att göra uppgraden behövde jag dock föra över poäng till päronens konto - men pga av newbiemisstaget att jag använde accenttecken i mitt efternamn när jag reggade mig hos BA gick inte det. Grrrrr. Ringer till BA (igen) och frågar om de kan hjälpa mig föra över poängen men får först ett nekande svar (med hänvisning till att de tar betalt för att föra över poäng och det går inte att ta betalt över telefon...) Efter lite vädjande från mig lovar agenten dock att kolla med sin supervisor om det gick att hitta en lösning på problemet. Efter ytterligare ett samtal i dag var allt löst - från vad jag kan se på MMB så är päronen incheckade och seatade i Club World. Och BA bjöd till och med på skillnaden i flygskatter som annars skulle kostat några hundringar. Hoppas bara att det inte blir några problem på flygplatsen nu! Och tack för hjälpen BA - bra service!