Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Lukas2

Medlem
För mig blev det U den här gången iaf. Men i höstas då jag flög till FRA, med BA. Så uppgraderade jag så här på 3 flygningar av 4. Kommer inte ihåg vilken bokningsklass det blev då, men jag fick poäng som businessclass och de extra % som man får. Nu vet jag inte, för jag läste nog inte allt det finstilta idag, jag vart ju så himla glad och klickade på. Så kanske det stog någonstans att det skulle bli U. Men kanske ska ha ögonen med sig nästa gång. Iaf. man vill ha poängen, som är en del av det hela... Men man lär sig av sina misstag...
 

Concorde

Founding Member
Ring BAEC så ska dom fixa TP och avios manuellt.
Förstår inte hur BA tänkte här... skapar ju bara mer arbete och belastning med alla dessa manuella handpåläggningar.
Men med tanke på deras track record är min känsla att det är fullt medvetet. Mindre avios och TP att dela ut, och reward stolar säljs till högre pris.
 

agehall

Medlem
Fast om man samlar poäng hos ett annat program än BAEC lär det ju bli jobbigt när man fått U som bokningsklass.
 

karho

Medlem
POUG finns tillgänglig mellan 48h efter köp fram till OLCI öppnar (lite osäker på om den fortsätter vara aktiv efter att OLCI öppnat).

Kan bekräfta att POUG fanns tillgänglig även efter att OLCI hade öppnat i veckan, sträcka LHR-ARN. Fick erbjudande för typ 800 sek (minns ej exakt).

Edit: Fast vid närmare eftertanke var detta erbjudande i samband med OLCI, alltså ej via MMB, så jag antar att "the jury is still out"...
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Ring BAEC så ska dom fixa TP och avios manuellt.

Utmaningen är ju när man (som agehall skriver) vill få poängen till ett annat program. Då skyller gärna bolagen på varandra... :(

Skulle jag drabbas av detta skulle jag däremot höra av mig till AA för att säkerställa att jag i alla fall får poäng enligt ursprungsbokningen.
 

Lukas2

Medlem
Här kommer en liten uppdatering, AABack2ARN, om mitt ärende. Som det ser ut nu, så har jag endå fått poängen för att jag flög BC, och inte att den blev ombokad i bokningsklass U. Även fått de där lilla extra poängen, som man får när man flyger BC, enlitg CX. Så för min del slutade ändå väl och jag är inte bitter på BA längre. :p
 

drW

Medlem
Har lite överraskande för mig själv blivit inbokad på en jobbresa till San Fransisco i sept i 5 dagar. Efter att ha börjat åka lite bättre senaste tiden (ert fel;)) så känns LHR-SFO i ekonomi rätt plågsamt. Om jag har förstått rätt så kan det vara möjligt att uppgradera för pengar antingen via manage my bookings eller vid incheckning (även efter på LHR?). Korrekt?
Är det någon som har en hum om vilken prisnivå som det rör sig om till WT + och CW i vardera riktningen? Total novis vad gälleer BA så all hjälp välkommen.
 
Toppen