Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Dr. Miles

Expert
Är det någon som har en hum om vilken prisnivå som det rör sig om till WT + och CW i vardera riktningen? Total novis vad gälleer BA så all hjälp välkommen.
Jag vet inte om det är olika priser beroende på destination men när jag frågade om Cash upgrade på London Heathrow på min flight London -> Beijing från World Traveller Plus (Premium Economy) till Club World, skulle det kosta 500 GBP. Det var november 2013.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det är olika priser beroende på destination men när jag frågade om Cash upgrade på London Heathrow på min flight London -> Beijing från World Traveller Plus (Premium Economy) till Club World, skulle det kosta 500 GBP. Det var november 2013.

Det låter som fare difference och inte en AUP. Om man inte få en AUP, dvs specialpris på uppgraderingen, så är det inte en speciellt bra affär att uppgradera.
 

Dr. Miles

Expert
Det låter som fare difference och inte en AUP. Om man inte få en AUP, dvs specialpris på uppgraderingen, så är det inte en speciellt bra affär att uppgradera.

Fare difference borde ha legat mer än 500 GBP per riktning då jag köpte en billig World Traveller Plus till Beijing in/ Hong Kong ut för ca 6.600 SEK inkl. skatter.

http://www.businessclass.se/forum/b...british-airways-rea-pa-gang-4.html#post186922

Däremot håller jag med om att det inte var en bra affär. Jag åkte i ursprunglig kabinklass till Beijing.
 

karho

Medlem
Hej, vet någon vad som gäller här nu för tiden, är det fortfarande först efter 48 timmar som man (eventuellt) får erbjudande om uppgradering via MMB?
 

kexxcream

Medlem
Fick precis erbjudandet att uppgradera gratis från Club World till First, verkar inte vara riktat.

Upgrade to First with British Airways

Our best value offers
Semi-flexible tickets
Get a great value deal when you book a Club World return ticket, and enjoy your upgrade to First one-way. These offers are always popular, so call now to secure yours.

Your agent will book you an eligible published semi-flexible return ticket in C, D or R class. Upgrades are subject to availability.

Offer ends 26 June 2015

Travel outbound before 30 August 2015 inclusive and return on or before 6 September 2015.

Exceptions apply to some routes and classes.

Freedom to change your mind
Fully flexible tickets
Book a fully flexible Club World return ticket and enjoy more than an upgrade to First, one-way. Give yourself the freedom to change your plans and your flights.

Your agent will book you an eligible published fully flexible return ticket in J class. Upgrades and flight changes are subject to availability.

Offer ends 26 June 2015.

Travel outbound before 30 August 2015 inclusive and return on or before 6 September 2015.

Exceptions apply to some routes and classes.
 

Senator

Moderator
Fick precis erbjudandet att uppgradera gratis från Club World till First, verkar inte vara riktat.

Upgrade to First with British Airways

Tyvärr är inte detta ett särskilt bra erbjudande. Vad jag kan vet så kostar ofta en "A" klass biljett med BA mindre än "R" som krävs för att boka detta erbjudande. Dock kräver "A" som oftast 28 dagars köp innan avresa, medan "R" kräver 7 dagar. Så i det avseende kan denna användas. Men jag skulle nog hellre boka "A" hela vägen som en rabatterat Förstaklass.
 

Molle

Medlem
Har en Economy bokad LHR-ARN 21/6. När är det optimalt att uppgradera för cash?

Finns nu för 300 GBP vilket känns dyrt. Jag har kört på flygplatsen för 1300-1400 SEK ett par gånger. När och hur får man egentligen bästa priset? Det är TPs jag är ute efter.

Ber om ursäkt om detta avhandlats tidigare.
 

agehall

Medlem
"När det är prisvärt" är nog tyvärr svaret. Vill du ha ett lågt pris, så är det oftast långt innan flighten som gäller. Men det beror helt på bokningsläget.

En bra förutsättning för att bli erbjuden billiga uppgraderingserbjudanden är att det är väldigt fullt i economy och ganska tomt i business. Då brukar de försöka locka folk att uppgradera. Man vet aldrig hur priserna kommer att se ut - det kan variera hela tiden, så det bästa du kan göra är nog att hålla koll på om det kommer några bättre priser. £300 känns inte alls billigt för ARN-LHR.
 
Toppen