Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Långa resenärer

När kan man uppgradera från economy till economy plus för att få bättre benutrymme . vi bokade fel från början men om vi skulle ändra bokningen så måste vi betala extra 10 000 kr per person för att byta plats.
vi ska åka till Miami 17 maj. Vad kan man göra för att kolla om det finns lediga platser på economy plus så man slipper betala mycket för det ?
förslag ?

Hej ullabritt och välkommen till BusinessClass.se!

Du kan uppgradera biljetten för pengar när finns platser i Economy Extra (eller World Traveller Plus - WT+ som BA kallar det). Fick du priset av en resebyrå eller har du ringt BA direkt?
Åker du via London Heathrow direkt till Miami den 17:e maj? Det finns platser i WT+ detta datum. Priset du har fått låter mer som om du fått pris för nya biljetter i WT+. Det finns dock finns bokningsklasser på biljetter som inte går att uppgradera för pengar.

Ja vi flyger från London direkt till Miami. Det var resebyrån som sa att om jag byter biljetterna så skulle det kosta 10 000 kr extra och det förstod jag inte. Det skulle kosta mer att avboka biljetter för att boka om det. Jag hade sagt från början att vi ville sitta på WT+ men fick platser WT (vi är 3 vuxna och 2 barn). Jag har kollat i Manage my booking men jag kan inte komma längre sitter fast i WT så jag har inga alternativ att välja. Kanske jag måste vänta dagen före avresa då det kanske öppnas. Resebyrån hjälper mig inte så vi har lite otur med det och kan inte uppgradera så jag vet inte vad vi kan göra när vi inte kan uppgradera oss nu innan avresa.

Ja vi flyger från London direkt till Miami. Det var resebyrån som sa att om jag byter biljetterna så skulle det kosta 10 000 kr extra och det förstod jag inte. Det skulle kosta mer att avboka biljetter för att boka om det. Jag hade sagt från början att vi ville sitta på WT+ men fick platser WT (vi är 3 vuxna och 2 barn). Jag har kollat i Manage my booking men jag kan inte komma längre sitter fast i WT så jag har inga alternativ att välja. Kanske jag måste vänta dagen före avresa då det kanske öppnas. Resebyrån hjälper mig inte så vi har lite otur med det och kan inte uppgradera så jag vet inte vad vi kan göra när vi inte kan uppgradera oss nu innan avresa.

Vad får du för meddelande i MMB när du trycker på "Upgrade with Money"? Ring annars till BA imorgon (0770 110 020) och fråga dem vad skulle kosta att uppgradera biljetterna, de är troligen mer intresserade av att hjälpa dig eller kan åtminstone ge besked om det går att uppgradera biljetterna.

Det här fick jag som svar att jag inte kan fixa det .
"Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please contact your booking/travel agent"
Men resebyrån hjälper inte då allt är betalt osv.
Jag kan chansa att ringa BA imorgon.

Det här fick jag som svar att jag inte kan fixa det .
"Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please contact your booking/travel agent"
Men resebyrån hjälper inte då allt är betalt osv.
Jag kan chansa att ringa BA imorgon.
Tror att revenue management på BA bestämmer när det eventuellt skall öppnas för uppgraderingar via MMB. På resor som ligger ett stycke fram i tiden är det ofta inte möjligt att uppgradera, men det kan hända att det blir det vid ett senare tillfälle. Orsaken är troligen att BA önskar att sälja så många ordinarie first, CW och WT+-biljetter som möjligt innan man eventuellt öppnar för uppgraderingar.

Tror att revenue management på BA bestämmer när det eventuellt skall öppnas för uppgraderingar via MMB. På resor som ligger ett stycke fram i tiden är det ofta inte möjligt att uppgradera, men det kan hända att det blir det vid ett senare tillfälle. Orsaken är troligen att BA önskar att sälja så många ordinarie first, CW och WT+-biljetter som möjligt innan man eventuellt öppnar för uppgraderingar.

Jag har pratat med BA men de kan inte göra något åt eftersom resebyrån äger mina biljetter Travelleraceny. De kan inte heller uppgradera varken jag eller resebyrån. Det enda jag får göra är att kolla på flygplatsen. Det är inte bra att boka biljetter via resebyrån för då har man inga möjligheter att uppgradera sig, tråkigt nog. Resebyrån kan inte hjälpa mig och det är låst hos dom och BA kan inte heller hjälpa mig eftersom det är resebyråns biljetter fast jag har köpt dom. Verkar som jag borde ha valt en annan flygbolag och fixat biljetter själv utan resebyrå.

Toppen