Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (Senast 15 Juli 2022) och få 30 000 EB-poäng

Attachments

  • B85C15DC-5E16-47EC-8269-C0BB0EA25637.jpeg
    B85C15DC-5E16-47EC-8269-C0BB0EA25637.jpeg
    36,4 KB · Visningar: 52
För mig har det ställt till en del problem att dom inte håller sig till villkoren. Frågan är om 5000p är deras standardkompensation eller om det kan löna sig att eskalera och skicka in ett klagomål?
 
Är det någon av er som fick poängen tidigare än December / Januari? Jag uppgraderade i den nya kampanjen (DEC), och undrar om alla får poängen i slutet av perioden (eller efter om jag tolkar diskussionen rätt)...
 

eddo

Medlem
Är det någon av er som fick poängen tidigare än December / Januari? Jag uppgraderade i den nya kampanjen (DEC), och undrar om alla får poängen i slutet av perioden (eller efter om jag tolkar diskussionen rätt)...
Under de flesta kampanjer på senare tid verkar Amex hålla på poängen fram till datumet som kommunicerats i erbjudandet, och uppenbarligen längre än så denna gången.
 

Tonton

Medlem
För mig har det ställt till en del problem att dom inte håller sig till villkoren. Frågan är om 5000p är deras standardkompensation eller om det kan löna sig att eskalera och skicka in ett klagomål?

Jag har eskalerat, och någon från deras klagomålsavdelning kommer höra av sig.

Har själv ett annat ärende, utöver detta, som har skötts bedrövligt.

Det verkar helt klart kaos hos Amex. Jag får olika svar hela tiden, beroende på vem jag pratar med :)
 
Jag har eskalerat, och någon från deras klagomålsavdelning kommer höra av sig.

Har själv ett annat ärende, utöver detta, som har skötts bedrövligt.

Det verkar helt klart kaos hos Amex. Jag får olika svar hela tiden, beroende på vem jag pratar med :)
Jag har nu pratat med kundtjänst igen och bett dom eskalera ärendet. Enl killen jag talade med var det ett tekniskt fel som låg bakom det hela. Är det någon här inne som fick poängen automatiskt och i tid? Eller är vi bara ett fåtal drabbade.
 

Flyer722

Medlem
Jag har nu pratat med kundtjänst igen och bett dom eskalera ärendet. Enl killen jag talade med var det ett tekniskt fel som låg bakom det hela. Är det någon här inne som fick poängen automatiskt och i tid? Eller är vi bara ett fåtal drabbade.
Måste vara en lögn då ingen har rapporterat här att poängen kommit i tid.
 
Även till mig sade kundtjänst på telefon att det handlade om tekniska problem som anledning till varför poängen inte betalats ut i tid. Den person jag pratade med hävdade att den inte alls har möjlighet att lägga in dessa poäng manuellt.

Det som talar mot det blev dock när det manuellt då kommer in 5000p plus att flertal här uppenbarligen fått 30 000 poäng manuellt efter att de öppnat ärenden/utredningar, om det inte är så att det nu börjat betalats ut automatiskt, men då skulle väl alla fått vid det här laget.
 
Toppen