Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (Senast 15 Juli 2022) och få 30 000 EB-poäng

Chattat med AMEX som hävdar att det inte fanns någon kampanj när jag uppgraderade. Jag ansökte om uppgradering den 15/7 och den gick igenom den 19/7. Enligt villkoren skall man ansöka senast den 15/7 för att vara med i kampanjen. Lyckas dock inte få medarbetaren på AMEX att fatta detta. Skickade villkoren men eftersom personen inte kunde läsa svenska och uppenbarligen inte klarade av Google translate så får jag vänta tills i morgon och ringa in.
 

Tonton

Medlem
Chattat med AMEX som hävdar att det inte fanns någon kampanj när jag uppgraderade. Jag ansökte om uppgradering den 15/7 och den gick igenom den 19/7. Enligt villkoren skall man ansöka senast den 15/7 för att vara med i kampanjen. Lyckas dock inte få medarbetaren på AMEX att fatta detta. Skickade villkoren men eftersom personen inte kunde läsa svenska och uppenbarligen inte klarade av Google translate så får jag vänta tills i morgon och ringa in.

Riktigt tråkigt att de ska vara sådana problem. Jag kommer själv ringa imorgon, för att försöka få fix på det.
 

MrRob

Medlem
Har ni fått mail om att kampanjen gällde före 15/6 och ni uppgraderade före 15/6 så har ni säkert ert på det torra om ni har kvar mailet. Men har ni inte fått mailet, eller tagit bort det, och uppgraderat före 15/6 blir det nog dessvärre svårt att få Amex att ge er poängen.

Håller tummarna för er det möjligtvis drabbat!
 

Tonton

Medlem
Har ni fått mail om att kampanjen gällde före 15/6 och ni uppgraderade före 15/6 så har ni säkert ert på det torra om ni har kvar mailet. Men har ni inte fått mailet, eller tagit bort det, och uppgraderat före 15/6 blir det nog dessvärre svårt att få Amex att ge er poängen.

Håller tummarna för er det möjligtvis drabbat!

Ja, inget snack om att jag har mitt på det torra iaf. Mailet kom 31/5, och det stod enbart "Ansök senast 15 Juli 2022", det fanns inget snack om att framtida startdatum.

Med det sagt, jag uppdaterar tråden när ärendet är löst :)
 

Flyer722

Medlem
EF8EB0E3-D193-4E35-AE69-6F99FB1949E7.jpeg
 
Pratat med AMEX på telefon nu. Han jag pratade med påstår att poängen är försenade och kommer istället i slutet av Januari eller i början av Februari. Han visste inte varför det var så, men sade att de tidigare haft tekniska fel med poängutbetalningar så att det kan vara därför.

F.ö. såg han inte någon kampanj från 31 Maj utan från 15 Juni. Har dock fått detta bekräftat tidigare från en kollega att den gick från 31 Maj så fick en notering på mitt konto att det skulle betalas ut manuellt om inte det kom automatiskt i slutet av Januari.

Synd att de inte kunde hålla December, nu blir bokning av nya resor försenade :(
 
Pratat med AMEX på telefon nu. Han jag pratade med påstår att poängen är försenade och kommer istället i slutet av Januari eller i början av Februari. Han visste inte varför det var så, men sade att de tidigare haft tekniska fel med poängutbetalningar så att det kan vara därför.

F.ö. såg han inte någon kampanj från 31 Maj utan från 15 Juni. Har dock fått detta bekräftat tidigare från en kollega att den gick från 31 Maj så fick en notering på mitt konto att det skulle betalas ut manuellt om inte det kom automatiskt i slutet av Januari.

Synd att de inte kunde hålla December, nu blir bokning av nya resor försenade :(
Sitter just nu i ett samtal där samma sak hävdas. Det påverkar mig som kund då jag behövde ha poängen på kontot i tid. Dels för min fly premium nivå men också för att kunna genomföra bokning. Agenten lovade att lägga in poängen manuellt men kunde inte lova att dom skulle komma innan slutet av januari. Hon lovade också att lägga in 5000 extra poäng. Frågan är på vilket sätt AMEX kan kompensera oss om dom inte håller sina egna villkor?
 
Toppen