Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (Senast 15 Juli 2022) och få 30 000 EB-poäng

donski

Medlem
Have been trying to upgrade for 3 weeks now and still nothing, called in 1 week after upgrading online and was told there was a problem with the system and that they would process via phone, called again today and they ask me to wait 2 weeks more. Am I the only one?

The same happened to me. Can you see the Elite card when you log on to your account? For me it got updated within half a day of calling in. The physical card takes up to 2 weeks to arrive.
 

jmsa

Medlem
The same happened to me. Can you see the Elite card when you log on to your account? For me it got updated within half a day of calling in. The physical card takes up to 2 weeks to arrive.

What you described was my process when updating from classic to premium but not almost a month has passed and nothing.. annoying especially since I upgraded due to the promotion which now 1 month has passed without being able to spend towards the promo goal.
 
Någon som kan dela originalmailet från AMEX kring denna kampanj?

Pratade just med supporten på AMEX då jag inte fått in poängen efter att jag har nått spendkrav och uppgraderat innan 15e juli. De påstår att jag uppgraderat innan kampanjen (någon gång i juni) som enligt de var 15e Juni till 15e Juli, men kampanjen skall ju ha varit från 31a Maj enligt er som fått mailet... :(

EDIT: Pratade nu med telefonsupporten istället för chatten. Enligt personen där hade jag uppgraderat eller fått nya kortet 2 juli och ska då vara med i kampanjen och att jag enligt villkoren får poängen senast i December.

Känns inte helt rätt det här. Jaja får väl se i December då o_O
 
Last edited:
Jag fick mejlet den 31/5.
BDA3DD6E-9CEC-4A5F-8689-28FE029AEA9A.png
 
Inga poäng för mig än. Enligt supporten kan det dröja tills årsskiftet innan poängen betalas ut för uppgraderingskampanjen Classic -> Premium från i somras.

A18EFF8F-AAC9-46D8-8196-8F9DC304DCA5.jpeg
 

M.K

Medlem
Fullt förståerligt agerande faktiskt av Amex med denna ändring. Jag fick in mina 20k nyss efter vårkampanjen så de kommer. Jag känner själv ett antal personer som blivit värvade, fått poäng, och därefter sagt upp sina Elite eller Platkort direkt efter max en månadsavgift betald. Givetvis inte hållbart.
 
Toppen