Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (Senast 15 Juli 2022) och få 30 000 EB-poäng

Davvelavve

Medlem
Någon som uppgraderade i mars premium - - > elite som fått sina poäng? Tror det var senast augusti så är väl bara att sitta lugn i båten antar jag.
 

Hulmund

Ny medlem
Nu syns även kampanjen i inloggat läge, så borde inte vara några problem från och med nu. Bara hålla tummarna att tisdagens uppgradering också räknas

premiumToElite.PNG
 

TravelCurse

Ny medlem
Hej. Jag har precis kommit upp i min första 2-4-1 voucher och hade tänkt värva maken, för att sedan säga upp mitt kort när bonusen kommit in. Nu såg jag den här kampanjen (har premium idag) och funderar på hur jag ska göra. Har inte jättehög spend, så att ha Elite på sikt känns osmart, men saknar typ 60k poäng för att ha råd med resan vi vill åka på nästa höst.

Någon som har en bra idé hur jag ska tänka kring detta?
 

palmen

Moderator
Hej. Jag har precis kommit upp i min första 2-4-1 voucher och hade tänkt värva maken, för att sedan säga upp mitt kort när bonusen kommit in. Nu såg jag den här kampanjen (har premium idag) och funderar på hur jag ska göra. Har inte jättehög spend, så att ha Elite på sikt känns osmart, men saknar typ 60k poäng för att ha råd med resan vi vill åka på nästa höst.

Någon som har en bra idé hur jag ska tänka kring detta?
Uppgradera ditt kort om du fått voucher redan, spendera summan som behövs för att gå bonusen. Efter det värvar du mannen vid en lämplig kampanj någon gång framöver och ni bör då få de 60k poängen utan problem från signup bonusar och spend.
 
Det har inte blivit av att uppgradera ännu och min brytpunkt på Eurobonus är 31/8. Kanske dumt att göra det nu, om statuspoängen brukar komma efter 4 veckor så är vi framme runt 15/8. Är det för farligt nära brytpunkten? Bra att veckor ifrån?
 

palmen

Moderator
Det har inte blivit av att uppgradera ännu och min brytpunkt på Eurobonus är 31/8. Kanske dumt att göra det nu, om statuspoängen brukar komma efter 4 veckor så är vi framme runt 15/8. Är det för farligt nära brytpunkten? Bra att veckor ifrån?
Statuspoängen brukar komma mycket snabbare än då. Vanliga är typ 14 dagar från man får kortet, men det kan ta 4 veckor också. Bäst är att vänta drygt 1 månad in på ny period innan man skaffar kortet för att inte få poängen på fel år.
 

Canadien

Medlem
Verkar även gälla nya kunder, alltså inte bara uppgraderingar. 30k poäng för den som skaffar Elite (och ej är tidigare Amexkumd)
 

infosky

Medlem
Det har inte blivit av att uppgradera ännu och min brytpunkt på Eurobonus är 31/8. Kanske dumt att göra det nu, om statuspoängen brukar komma efter 4 veckor så är vi framme runt 15/8. Är det för farligt nära brytpunkten? Bra att veckor ifrån?

Jag fick statuspoängen inom en vecka. Uppgraderade från premium till elite!
 
Last edited:

jmsa

Medlem
Have been trying to upgrade for 3 weeks now and still nothing, called in 1 week after upgrading online and was told there was a problem with the system and that they would process via phone, called again today and they ask me to wait 2 weeks more. Am I the only one?
 
Toppen